„Пазаруващите онлайн са склонни да отделят доста време, за да намерят най-изгодното съотношение цена-качество, и търговците могат да се конкурират на тази основа", посочи експертът.
По думите на Руменова доверието може да дойде от различни места. От една страна, информираността и познаването на потребителските права са важна част от този микс. От друга страна, коректността на търговеца също са значим фактор. Нелоялната конкуренция е друг казус, който вълнува хората.
„Голяма част от потребителите пазаруват през мобилните си устройства, което е голямо удобство“, коментира Руменова. Тя посочи, че все по-често се пазарува от електронни магазини, а не от физически.
Според нея не бива обаче да се пренебрегва фактът, че не малка част от потребителите предпочитат да видят артикула на място, преди да го закупят.
Тя отбеляза, че електронните търговци започнаха да си дават сметка колко са важни лоялните програми, но смята, че тези преференции невинаги са най-добрата сделка. За пример даде правото на отказ от 14 дни, към което потребителите продължават да са скептични, макар и делът им да намалява.
„По-възрастните поколения предпочитат физическите магазини, но най-младото поколение избира директно онлайн. То се влияе много от клиентските отзиви и потребителските видеа, които се създават от инфлуенсъри. По-младите имат по-малко опит и потребителска култура, което ги прави уязвими“, смята Руменова.
По думите ѝ бъдещето на физическите магазини не е застрашено, но ще зависи от подхода и стратегията на търговците.
„Технологичните иновации – изкуствен интелект, виртуалната реалност и новите начини на плащане – са сред основните тенденции в онлайн и физическата търговия“, коментира Габриела Руменова и подчерта, че „истинските сделки се предлагат от реални магазини, а не в социалните мрежи“.
Какви са тенденциите в онлайн търговията? Разширява ли се спектърът на стоки, които потребителите закупуват през интернет? Увеличават ли се платформите за онлайн търговия? Кои са рисковете при онлайн пазаруването?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.