Германия - най-голямата икономика в Европа, се е свила през третото тримесечие на фона на по-ниските потребителски разходи, навлизайки в предполагаема рецесия, пише Bloomberg.
Брутният вътрешен продукт се е свил с 0,1% през трите месеца до края на септември, съобщиха от статистическата служба в петък, потвърждавайки първоначалните данни. Потребителските разходи са спаднали с 0,3% спрямо предходното тримесечие, а държавните разходи са се увеличили.
Данните разкриват борбата на страната да се възстанови както от енергийната криза миналата зима, така и от нарастващото въздействие на по-високите разходи по заемите. Германия е единствената голяма икономика, която според Международния валутен фонд ще се свие тази година.
Високите цени на енергоизточниците и слабият растеж в световен мащаб продължават да създават големи пречки за огромното фабрично производство в Германия. Няколко големи индустриални фирми започнаха да свиват разходите си, а производителят на химикали BASF SE планира да намали инвестициите с почти 15% през следващите четири години.
Публикуваните в четвъртък бизнес проучвания отчетоха „значителна слабост“ в частния сектор, въпреки че смекчаващите се условия са индикатор за връщането към растежа през следващата година.
Високите лихви продължават да оказват силно влияние и върху търсенето, като пълното им въздействие върху икономиката предстои да бъде усетено. Не се очаква разхлабване на паричната политика скоро въпреки сериозното забавяне на инфлацията до 2,9% през октомври, твърдят от Европейската централна банка.
Централните банкери, включително гуверньорът на Бундесбанк Йоахим Нагел, дори казаха, че може да е необходимо още едно повишение на лихвите, за да се върне растежът на потребителските цени към целта от 2%, отхвърляйки пазарните залози за понижение още през април.
Решението на Конституционния съд по държавния бюджет от миналата седмица е поредната изненада. По оценка на Bloomberg Economics икономиката може да нарасне през следващата година с по-малко от половината от темпа, който иначе би могла да постигне в зависимост от това как реагира правителството на решението.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 2 години Г'а ядуа кифтета н'и риваа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Честито да им е нулевото десетилетие, което им предстои. При този дефицит и такава инфлация да записваш спад на БВП говори за сериозни проблеми. В момента пазара на коли, който като цяло се движеше от 3-4 държави в това число Германия се променя коренно. Китай, Турция, Русия, Индия, Иран,Виетнам, Мароко и традиционните САЩ, Ю. Корея и Япония се борят за по-голямо парче. Германия и Франция надолу яко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар