На фона на затегнатия пазар на труда безработицата в страната спада до рекордно ниско ниво от 2,1% от работната сила, според държавната статистика.
Путин публично отхвърли предупрежденията на висши банкери, че руската икономика е в стагнация. Той казва, че правителството забавя икономиката, за да контролира инфлацията. Очаква се ръстът на потребителските цени да се ускори до 6,8% тази година.
Компаниите се борят с нарастващ списък от проблеми – от високите лихвени проценти и силната рубла, през спадащото вътрешно търсене, та до слабите експортни пазари поради санкциите и евтиния китайски внос, според икономисти.
Руските железници, които имат 700 хил. служители, са поискали от персонала в централния си офис да си вземат три допълнителни дни отпуск на месец за своя сметка, в допълнение към обичайните празници и неработни дни, съобщават два източника на Ройтерс.
Дълго време смятана за огледало на руската икономика, особено на износа на стоки, приходите на компанията намаляват, тъй като доставките на въглища, метали и петрол се свиват, казват икономисти. Представители на руските железници отказват коментар.
Автомобилният завод „Горки“ (ГАЗ), водещ производител на микробуси, който наема най-малко 20 хил. души, е преминал на 4-дневна работна седмица през август, както и производителят на камиони „Камаз“ с около 30 хил. служители.
Синдикатът в „Автоваз“ - най-големият производител на автомобили в Русия с около 40 хил. служители, потвърждава пред Ройтерс, че е започнал 4-дневна работна седмица от 29 септември. Компанията, която още през юли заяви, че обмисля тази стъпка, отказва коментар.
Говорителка на ГАЗ посочва, че компанията е възобновила 5-дневна работна седмица от октомври. От „Камаз“ казват, че ситуацията не се е променила и отказват да коментират допълнително.
„Алроса“, най-големият производител на необработени диаманти в света, е намалил с 10% щатните заплати за всички нива на персонала, които не са пряко ангажирани с добива, отчасти чрез съкращаване на работната седмица. Компанията също така е спряла дейността си в по-малко печеливши находища през пролетта и лятото. От дружеството казват пред Ройтерс, че стремежът е да се сведат до минимум съкращенията, но не се уточнява колко служители са били освободени.
В заводите в металургичната, миннодобивната, дърводобивната и въгледобивната промишленост също е имало съкращения на работната седмица, персонала или производството, според източници от индустрията и изявления на компаниите. „Свеза“, една от водещите руски компании за дървен материал и хартия, затвори миналия месец завод за шперплат в Тюмен, сибирски град на 1700 км източно от Москва, поради рязък спад в търсенето на мебели, съобщава регионалният прокурор. Над 300 души са загубили работата си. От „Свеза“ не са отговорили на искане за коментар.
В руската държавна статистика също се появяват признаци на стрес. Просрочените заплати в Русия в края на август възлизат на 1,64 млрд. рубли, което е увеличение с 1,15 млрд. рубли, или 3,3 пъти, в сравнение със същия период на миналата година.
Географското разположение на руската тежка промишленост – често доминиращият работодател в градовете в европейска Русия и Урал, означава, че намаляването на заплатите може да окаже значително влияние върху регионалния просперитет.
При предишни спадове Русия е спасявала големи работодатели, за да спре недоволството в много от индустриалните градове, които често разчитат на едно голямо предприятие. Руските железници и производителите на автомобили в страната например получиха държавна подкрепа по време на световната криза от 2008-2009 г., за да избегнат масови съкращения. През 2022 г. Кремъл нареди на автомобилните заводи да пускат в неплатен отпуск, а не да уволняват персонал.
(Продължава на следващата страница)


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
преди 1 месец До: Gennosuke ... ти обиждаш ли се на копейкаджия ?! Кой какво го боли , би ли пояснил ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец ХахахаТо не беше Русия ще фалира до 6 месеца, след 2 месеца... и т.н. и т.н.Ще съм копейкаджя и *** и прочие. Не ме обиждате. Само истината боли. Това, че сте със заучени фрази не ви помага. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец facebook.com/reel/816614764097019 - Представям ви новият напълно безопасен руски дрон, който вози хора - връх на руското икономическо "чудо"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Само за протоколът , за копейкопоклонниците кратко инфо , КАМАЗ имат 30хил служители и произвеждат 54хил камиона на година , ИВЕКО имат 36хил служители и произвеждат над 200хил камиона на година . И пак само за протоколът , онова за 1,7трлн номинален БВП го постигнаха , щото 2008 един барел удари 130 в зелена презряна валюта , а от тогава тъпчат на едно место , щото решиха вместо да си оправят поне пътищата да строят яхти , да правят иху-аху , и да фърлят кинти за парадни страшилки ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Алехандро ... то си отива на четири години , мина онова за 3,5 ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Представяте ли си, дори автомобилния сектор, вкл. танкови военни заводи, преминават на 4-дневка, и то по време на война, пардон, по време на 3,5 годишна "Тридневна ***"?! Вчера едсин хубав анализ ви отпрах, може пак да си го прочетете! отговор Сигнализирай за неуместен коментар