За все повече туристи, които избират да пътуват със самолет след края на пандемията от коронавирус, качеството на обслужването на летищата е от съществено значение. Това сочат резултатите от ново глобално проучване, проведено от организацията SITA, която осигурява комуникацията между авиокомпаниите и е доставчик на информационни услуги за сектора на авиотранспорта, цитирано от БТА.
Летището има значение
"Когато хората планират пътуване, цените на самолетните билети са само един от факторите, които определят избора им дали да се спрат на полет със самолет. Начинът, по който са били обслужени на дадено летище, се превръща във фундаментален фактор, когато решават през кои летища да пътуват. Пътниците се обръщат към авиоиндустрията с ясен призив и той е, че колкото повече са подложени на тромаво и неефективно обслужване, толкова по-вероятно е да обмислят други варианти за своето пътуване", отбелязва Дейвид Лаворел, главен изпълнителен директор на SITA.
Проучването на организацията е установило, че пътуващите със самолет са все по-склонни да улеснят своето преминаване през дадено летище, като се регистрират за полета си предварително. По-голяма част от тези пътници използват смартфона си, за да се чекират онлайн. Това им спестява пари и им помага по-бързо да преминат през всички регистрации и проверки, предшестващи полета им.
Недостиг на персонал влошава обслужването
"След края пандемията пътуващите със самолет се увеличават, но това става в условията на недостиг на персонал и на ресурси, изпитван от редица авиокомпании и летища. Поради това се стига до нарушения при изпълнението на графика на полетите и при работата на летищните екипи, от което потърпевши са пътниците", посочват авторите на изследването, проведено от организацията SITA.
"Над половината от пътниците, (участвали в проучването - бел. БТА) съобщават, че са се сблъскали със забавени или отменени полети. Повечето от тях изтъкват, че това е вгорчило пътуването им", се казва в доклада.
Оказва се, че е отчетено нарастване на трафика през летищата, на които пътниците имат възможност да се регистрират за полета си, без да чакат на дълги опашки и имат възможност да преминат по-бързо през проверките за сигурност.
Ирландското летище "Айърланд уест еърпорт Нок" (Ireland West Airport Knock) обяви, че през август е обслужило рекордните за него 102 000 пътници.
Много пътуващи със самолет са предпочели през един от най-натоварените периоди в годината да летят през тази аерогара в западната част на Ирландия, а не през изпитващото недостиг на персонал летище в столицата Дъблин. Там през миналата година се образуваха дълги опашки от изнервени пътници, припомня DPA.
С подобни проблеми се сблъскаха и редица британски летища по източното крайбрежие на Ирландско море, а най-голямото летище във Великобритания - "Хийтроу" в Лондон, беше принудено да обяви лимит на броя на пътниците, които обслужва дневно. Това стана на фона на серия от стачки на служители, които неколкократно блокираха работата му.
Международната асоциация за въздушен транспорт IATA, в която членуват около 300 авиокомпании, превозващи над 80 на сто от пътниците в световен мащаб, обяви неотдавна, че липсата на достатъчно служители по контрол на въздушното движение е предизвикала "неприемливи забавяния на полетите и проблеми за пътуващите".
Поради това се е стигнало до намаляване на броя на пътническите полети в някои райони на САЩ и до поскъпване на самолетните билети.
"По-рано тази година авиокомпании съкратиха с до 10 на сто полетните си разписания от и до летища в района на Ню Йорк. Тава стана по искане на Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ, която призна, че с наличните авиодиспечери не може да гарантира управлението на повече полети", заяви генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт Уили Уолш.
Светлина в края на тунела
На този фон IATA съобщи, че през юли въздушният трафик в целия свят се е увеличил с 26,2 на сто спрямо година по-рано и е достигнал до 95,6 на сто от нивата, постигнати през 2019 г. - преди началото на пандемията.
Въздушният трафик по вътрешните линии в отделните страни през юли тази година е достигнал до най-високото равнище в историята на авиацията. Той е надвишил с 8,3 на сто нивото от 2019 г., най-вече на фона на увеличението с 22,5 на сто на приходите от самолетни билети за вътрешни полети в Китай. Това се посочва в анализ на Международната асоциация за въздушен транспорт, публикуван на сайта на организацията. В него се отбелязва, че последните прогнози показват, че увеличението на продажбите на самолетни билети ще се запази в краткосрочен план.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”