Откриването на процедурата за определяне на концесионер и за възлагане на концесия на летище Пловдив се предвижда през втората половина на тази година или в началото на следващата. Това обяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на участието си в петъчния парламентарен контрол, цитиран от БТА.
Според него летището в Пловдив може да бъде един от катализаторите за създаване на условия за развитието на цялостния икономически потенциал на региона. „Реални са възможностите за увеличаване на туристическия трафик, също така е реална и възможността летището да стане ключов карго терминал за България“, посочи той.
Транспортният министър отбеляза и потенциала на летището да обслужва зимните чартърни полети със ски туристи в България.
Гроздан Караджов обясни, че намерението на транспортното ведомство е да проведе успешна концесионна процедура за привличане на частен инвеститор. „Целта е да се осигурят дългосрочни инвестиции в летищната инфраструктура, както и да се осигури опитен оператор, който да поеме управлението на летището“, обясни министърът.
Той се надява, че при тази комбинация може да създадат предпоставки за дългосрочното развитие и за предоставянето на летищни услуги, както на гражданите на втория по големина град в България, така и на стопанските субекти и предприятията в региона, които да го използват за товари.
Отговорът на транспортния министър бе на въпрос от народните представители от "Възраждане“ Емил Янков и Димитър Гюрев. Според тях държавата трябва сама да управлява големите си и важни стратегически обекти.
„Защо държавата да не може да развие този потенциал, а трябва да се дава на частен инвеститор?“, попита Димитър Гюрев по време на дебата. Според авторите на въпроса отдаването на концесия на най-голямото българско летище – летище „Васил Левски“-София, също е било грешка, като припомниха, че е имало „отлагане на концесионни такси“.
„Не споделям вашата теза, че концесията на летище София е неуспешна“, отговори министърът, определяйки я като много успешна. По думите му „държавата не е добър стопанин“ и няма как да осигури бъдещото развитие на летището в Пловдив.
„Много по-добре частни пари, в десетки и стотици милиони, да се превърнат в публична държавна собственост. Тази собственост става собственост на българските граждани“, коментира Караджов.
„Искам да видя не само летище Пловдив, искам да видя и главните български пристанища, и новопостроени магистрали да се направят по концесия. Това означава милиарди частни пари в полза на българските граждани. Ето затова намирам концесията за правилен подход“, категоричен беше министърът.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа