IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Терзиев: Предложението за стачкуващите от столичния градски транспорт е на масата

Искането на синдикатите няма как да се реализира, изтъква столичният кмет

14:10 | 18.05.25 г.
Автор - снимка
Създател
Кметът на София Васил Терзиев. Снимка: Антон Станков, БГНЕС
Кметът на София Васил Терзиев. Снимка: Антон Станков, БГНЕС

Има ясно предложение към протестиращите от столичния наземен градски транспорт, заяви пред БНР Васил Терзиев, кмет на София, след като стана ясно, че стачката продължава.

Пети ден не се движат трамваи, тролеи и автобуси.

"Има покана за утре сутринта. В 8 часа да продължим разговорите. Но има едно условие – че наземният транспорт трябва да бъде възстановен, за да не страдат софиянци, докато ние пробваме да се разберем", изтъква Терзиев. „Смятам да публикувам цифрите, за да може и самите служители в системата на транспорта, и софиянци да видят, че нещата не са точно такива, каквито пробват да ги обяснят“.

Това, което предлага столичният кмет като решение, за което в момента няма желание да се обсъжда, би довело до 500-600 лева увеличение на възнаграждението и на водачите, и на сервизните работници в електротранспорта и автотранспорта. То е под формата на бонус и то само там, където имаме проблем.

„Това би решило ефективно проблема, който имаме с водачи и със сервизни работници в тези две дружества, без това да доведе до ненормални разходи, които никой не казва как могат да бъдат покрити“, изтъква Терзиев.

Няма как да се реализира това, което се иска от синдикатите, добавя той.

Те настояват за увеличение от 400 лв. през тази година, 500 лв. през 2026 г. и 600 лв. през 2027 г., като това обхване всички 7 хиляди служители.

"Ако създадем една несправедливост, тя ще повлече много други несправедливости“, подчертава Терзиев.

„С това, което предлагам, нетното възнаграждение на един водач би станало от порядъка на 2700 – 2800 лв.“, добавя той.

Кметът изтъква, че не желае да води разговори как ще се пренасочат пари от капиталовата програма. „Разбирайте да не правим пътища, за да натрупваме текущи разходи. Целта е максимално много от средствата да отидат там, където има проблем“, изтъква той.

„Това, за което говоря, са средни нетни възнаграждения. Върху тях после започва да се начислява трудов стаж, извънреден труд и се достига до възнаграждения от четири - пет хиляди лева и нагоре. Говорим за фишове, които могат да се видят на водачи", обяснява още кметът.

Разговорите през последните месеци не са спирали, посочва още Терзиев. "От това, което е възможно, трябва да преценим къде е най-належащо да отидат средствата“.

По думите му предложението е 100 лв. за всички 7 хиляди върху основната заплата. Останалото да бъде под формата на 100% увеличение на бонуса, който е средно 291 лв. в столичен електротранспорт и автотранспорт. „Това би имало отношение към възнагражденията на всички в тези две дружества, не само на водачите“.

Според него голям проблем е, че има недостиг на 250 водачи в автотранспорта.

Работи се и по подмяната на подвижния състав, както и по подобряване на условията на труд, добавя Терзиев.

Той е категоричен, че това, което се случва в момента, е незаконно.

"Не е протест, не е и стачка. Протестът не включва правото да блокираш и частния оператор да си върши работата, както и всички други, които имат желание“, изтъква столичният кмет. „Няма да внеса нито бюджет, нито транспортна рамка, която да ми реши някакъв краткосрочен пожар, но има лоши дългосрочни последици. Но ако общинските съветници имат желание да направят поредното безобразие, никой не може да ги спре, ако си съберат нужните гласове".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:10 | 18.05.25 г.
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още