"Не са веригите, които вдигат сериозно цените. Ние получаваме продуктите от производителите, които имат по-високи разходи. Следователно ни продават продуктите на по-висока цена. Ние също трябва да имаме някакъв марж на печалбите, за да покрием своите разходи и да имаме някаква малка печалба. Веригите магазини печелим 2 ст. на всеки лев, който постъпва в магазина. Това са 2% печалба", посочи пред Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на голяма верига хранителни магазини Вигинтас Шапокас.
Той посочи, че цените в България са се увеличили съществено през миналата година и продължават да растат. „България използва валута, която е свързана с еврото. Има много причини за високите цени. Една от тях е войната в Украйна. Също така имаме силно нарастване на цените на енергийните носители, на други материали, производителите трябва да покриват доста по-високи разходи", коментира мениджърът.
Според Шапокас данните за януари и февруари на цените също са изненадващи, след като има намаление на цените на петрола. Той отбеляза, че миналата година в неговата верига магазини са имали съществено увеличение на определени стоки като сладоледа и добави, че можем да очакваме завишаване на цените на перилните препарати.
По думите му потреблението се увеличава, а през изминалата година неговата хранителна верига е успяла да продаде по-големи обеми въпреки завишението на цените, което според него подсказва, че икономиката ни е в добро здраве. Той добави, че заплатите също се увеличават.
"Преди няколко години правителството се обърна към търговските вериги с молба да подпомогнат местните производители. Ние закупихме специално оборудване, което инсталирахме в магазините си, където предлагаме продукти от местни производители - например млечни продукти. Дори и да има такива местни продукти, от които да не печелим добре, ние ги държим в своя микс", обясни Шапокас.
Той каза, че противодействат на скока на цените, като договарят цената с производителите, и добави, че четири продукта от десет се продават на промоция.
Шапокас коментира идеята за две цени на хранителните продукти – на производителя и за крайния потребител: "Това ще бъде бедствие за самите производители, защото те не продават на верига А и на верига В на една и съща цена. По този начин принуждават производителят да продаде на всички вериги на най-ниската възможна цена", е мнението на мениджъра.
С каква надценка се продават някои хранителни стоки? Защо таван на цените води до допълнителни бюрократични усложнения и намеса в пазара? Може ли по-ниските цени да предизвикат криза?
Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 2 години До: пасъм ... ами в долната граница на печалбите са , 3,14% е ниска печалба ... нормата в този тип търговия , трябва да се движи 4,5-5,0 е златната среда , около 6,0-7,0 е много добро ... ако трябва да плащат дивидент и да предвиждат продължаващо нарастване на инфлацията и заплатите ще берът ядове ... нашият пазар е мизерен , затова тука основно китайски , пакистански и пр шитове ... иначе сме с претенции всички ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години От одита за 2021 четем, че брутната печалба е 25,9%, а нетната 3,14% отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Само 2%. Сълза. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Позицията на щраус със заровена в пясъка глава не подхожда на България и обикновено дава възможност да се видят други части от нашата действителност https://***.bg/bylgariya/politika/97969 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години живи да ги оплаче човекта те са истински робин худ при веригитевзимат скъпо и почти подаряват на бедните бабички отговор Сигнализирай за неуместен коментар