Heineken NV предупреди, че упоритата инфлация и икономическите тревоги ще натежат върху търсенето на бира през 2024 г., след като продадените обеми намаляха повече от очакваното през миналата година.
Вторият по големина производител на бира в света даде широка прогноза за ръста на оперативната печалба – от ниска до висока едноцифрена стойност за 2024 г. на фона на нови предизвикателства. Печалбата и продажбите са нараснали по-малко от очакваното миналата година.
Към 11:15 ч. българско време цената на акциите на компанията на борсата в Амстердам изтрива над 5% до 88,38 евро за ценна книга.
„Чувстваме се добре по отношение на това накъде отива компанията, но продължаваме да го правим в един турбулентен свят, затова умишлено избрахме относително широк диапазон“, каза главният изпълнителен директор и председател Долф ван ден Бринк в интервю.
Нидерландският производител повишава цените в опит да задържи ръста на приходите дори и при намаляващи продадени обеми. Heineken въведе двуцифрен ръст на цените на бирата през първата половина на миналата година и едноцифрен, но във високия диапазон, през втората. Компанията очаква темпът на увеличение да се успокои тази година, но според нея разходите за суровини продължават да растат.
„Ценообразуването се отрази на обемите, това е очевидно. Хубаво е, че виждаме инфлацията да започва да се забавя и вследствие на това ние също започваме да коригираме ценообразуването, от което се нуждаем, за да компенсираме инфлацията при разходите“, каза още Ван ден Бринк.
Компанията също така предупреди в сряда, че остава предпазлива по отношение на световната икономика и геополитически прогнози и фокусът ѝ ще е върху ръста на приходите, балансиран между обемите и цените.
Насоките за цялата година изглеждат „незадоволително“, коментира анализаторът на RBC Europe Джеймс Едуардс Джоунс в бележка до клиенти.
Анализаторите очакват ръст на органичните приходи от 5,3% при оперативни приходи от 4,9 млрд. евро през 2024 г., според консенсусна оценка, обобщена от Bloomberg.
Производителят, известен с едноименната си марка бира, е изправен пред някои трудни условия на водещи пазари като Виетнам и Нигерия. По-влажното лято в Европа също засегна продажбите през 2023 г.
Базираната в Амстердам компания е отчела ръст на приходите за цялата година от 5,5% на органична основа, което е под очакваното от анализаторите 5,8% увеличение. Оперативните приходи са леко повишени до 4,4 млрд. евро, малко под прогнозираните 4,5 млрд. евро.
Продадените обеми бира са намалели с 4,7% на органична основа, което е повече от очакваните 4,4%.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава