Заводските аутлет центрове са станали по-привлекателни в Европа през последните години, докато много клиенти намаляват покупките си на стоки от неосновна необходимост и вместо това харчат повече за „еднократни“ стоки, откривани обичайно в аутлет магазини, пише консултантската компания Savills.
В неотдавнашна анкета брандовете са били попитани кои страни предлагат най-голям потенциал за заводски аутлет центрове в Европа. Резултатите показват, че Германия е най-популярната дестинация – 46% от брандовете са заявили интерес за експанзия в страната през идните три години. Тя е следвана от Франция с 35%, Испания с 29%, Великобритания с 19% и Италия с 19%.
Заради прекомерните наличности, създадени по време на пандемията, когато търговците на дребно не можеха да продават, аутлет магазините предлагат намалени цени за качествени стоки, отбелязва консултантската компания. Освен това, в сравнение с търговските центрове, те имат по-ниски оперативни разходи и в резултат на това са толкова повлияни от енергийните разходи.
„Привлекателността на аутлет центровете отчасти се дължи на доброто им представяне в периоди на забавяне на икономиката заради обичайната им отстъпка с между 30% и 70% в цените на стоките. Това предлага стойност за похарчените пари за все по-внимателните в разходите си потребители“, коментира Джорджия Ферис, анализатор за Европа в Savills.
„Висококачественият дизайн, широката гама от брандове и привлекателният микс от пазаруване и забавление се прибавят към привлекателността на заводските аутлет центрове. Освен това те са относително предпазени от ръста на електронната търговия, тъй като обичайно отстъпките са налични само при пазаруване в магазина“, допълва тя.
Според Лари Бренан, ръководител на отдела за търговски площи в Европа на Savills, секторът е популярен както сред местните купувачи, така и сред туристите, а това кара все повече международни компании за търговия на дребно да обмислят включване на аултет центрове в стратегията си.
„Миксът от добре установени, амбициозни брандове прави тези обекти привлекателни за потребителите и привлича посещения от обширни райони, допълнени с услуги, които подобряват преживяването на хората по време на пазаруване и ги насърчават да остават по-дълго време“, допълва той.
Заводски аутлет център е термин, който се отнася както за традиционните аутлет центрове, които предлагат непродадени наличности от брандовете директно на клиенти на намалени цени, така и дизайнерски аутлет центрове, включващи луксозни марки, които също продават стоки на намалени цени. Според определението на Savills заводският аутлет център включва група от поне десет аутлет магазина, които се намират в един и същи център с всякакви размери, но не по-малко от 5000 кв. м. Аутлет центровете често, но не винаги, са на открито, вместо в затворени търговски центрове, и обикновено се намират извън малък или голям град.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган