IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Airbnb вдига нивото на обявите си... в някои случаи буквално

Компанията обяви нова категория с имоти за необичаен престой в партньорство с известни марки и знаменитости

13:34 | 11.05.24 г.
Възстановка на къщата от филма "В небето", показана на пресконференцията на Airbnb в Лос Анджелис. Снимка: Eric Thayer/Bloomberg
Възстановка на къщата от филма "В небето", показана на пресконференцията на Airbnb в Лос Анджелис. Снимка: Eric Thayer/Bloomberg

Лъскаво имение на хълмовете с гледка към Лас Вегас можеше да участва в предаване на MTV. Но най-забележителното в престоя на Обрей Гарса през уикенда не били просторните стаи или мраморната камина, а срещата със собственика на имота, обявен в Airbnb – Кристина Агилера, пише New York Times.

„Беше като сън“, казва 26-годишната Гарса. Докато растяла, стените на стаята ѝ били облепени с плакати на попзвездата. Гарса се възползвала от един от промоционалните престои „веднъж в живота“, които Airbnb предлагаше понякога през последните години.

Популярните, макар и редки обяви, включваха не само срещи на четири очи със знаменитости, а и престои в имение на Барби по модела на хитовия филм и възстановка на бърлогата в блатото на Шрек в Шотландските планини.

Вчера Airbnb обяви, че разширява еднократните промоции като тези в рамките на нова постоянна категория, наречена „Икони“ (Icons), включваща необикновени и амбициозни партньорства с брандове и звезди.

На пресконференция в Лос Анджелис главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески показа първите обяви в Icons.

Сред тях изпъква възстановка на анимацията от 2009 г. „В небето“ (Up) на Pixar с балоните и всичко останало. С помощта на гигантски кран къщата ще бъде провесена високо в небето над пустинята в Ню Мексико.

В отговор на въпрос дали къщата, която на пръв поглед не е свързана с тръби или жици на земята, разполага с канализация и ток, компанията съобщи, че тя е „напълно функционална“. Запитана за подробности, Airbnb информира, че къщата е „свързана с генератор и други удобства, които ще бъдат включвани и изключвани преди и след летенето“.

Сред другите обяви са възстановка на имението от анимацията „Х-Мен’97“, построено така, че да изглежда двуизмерно, и къщата в Минеаполис, където живя героят на Принс във филма от 1984 г. „Пурпурен дъжд“.

Само няколко души са успели да отседнат в предишни фантастични жилища, обявени в Airbnb, но компанията съобщи, че очаква около 4000 клиенти да резервират престой в обяви в Icons през 2024 г.

Още десет обяви ще бъдат публикувани до края на годината. Периодите за резервация ще варират. Дати за къщата от „В небето“ са налични до средата на септември.

С Icons Airbnb се надява да извлече полза от успеха на по-ранни обяви, който постигна като промоционални инструменти, готови за селфита за Instagram и привличащи погледа заглавия, съобщи Чески.

Той посочи успешното сътрудничество на Airbnb с Mattel миналото лято, което вдъхна живот на къщата Malibu DreamHouse преди излизането на хитовия филм „Барби“. Шумните отзиви привлякоха интереса и на други брандове.

„Мисля, че те видяха, че предишните имоти в Icons се превърнаха съвсем буквално в културни сензации“, коментира Чески в телефонно интервю.

Обявата за къщата на Барби привлякла два до три пъти по-голямо медийно отразяване от излизането на Airbnb на борсата, отбелязва Чески. Обявата за блатото на Шрек била разгледана в платформата над 200 млн. пъти.

За Airbnb ползата от подобни обяви е в запазването на популярност и едновременно с това генерирането на надежден приток от положително внимание, което може да помогне за компенсиране на негативните публикации в медиите за компанията заради скрити разходи, скрити камери и отрицателните последици от краткосрочните наеми за местните общности.

„Повечето хора отварят приложението ни веднъж-два пъти в годината и трябваше да се борим, за да гарантираме, че те ще помислят за нас всяка година. Така че това ни задържи в умовете на хората и на висота в културно отношение“, счита Чески.

Airbnb се надява, че проектът ще ѝ помогне и на международния пазар. Една от обявите, представени в сряда, е престой за уикенда в туристически автобус с Фейд, колумбийски регетон артист, популярен в Латинска Америка. Друга обява включва престой за една нощ в Индия в къща с боливудската звезда Джанви Капур.

Чески очаква обявите в Icons да привлекат хиляди гости, но те съставляват малък дял от 150-те милиона потребители на Airbnb. Въпреки това категорията представлява бъдещето на компанията, коментира той.

„Това не е самостоятелен бизнес сам по себе си, но е нещо повече от маркетингова промоция. Това е врата за Airbnb да стане нещо повече от място за престой“, отбелязва Чески.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:34 | 11.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още