Имаме растеж малко над очакванията, обобщават от „Шелли груп“ ЕД в съобщение след публикуването на отчета на дружеството за първото тримесечие на 2025 г.
Консолидираните продажби на дружеството се увеличават с 29% до 52 млн. лв. за първото тримесечие. Консолидираната печалба е нагоре с 23,6% до 11 млн. лв. за януари-март тази година.
Потребителската база на Shelly Cloud се разширява до над 2 млн. абоната към 31 март 2025 г., спрямо 1,9 млн. абоната към 31 декември 2024 г.
„Шелли груп“ продължи да развива международните си дистрибуторски канали и географското си присъствие, да увеличава портфолиото си от продукти и услуги, както и дела на продуктите, предназначени за професионални потребители.
С ръст на приходите над средното за пазара ниво във всички региони, немскоезичните страни продължиха да имат най-голям принос за растежа с повишение от 19,1%, достигайки 12,8 млн. евро (25 млн. лв.), въпреки че темповете на растеж малко намаляха поради съществуващите макроикономически фактори. Въпреки това средносрочните перспективи остават обещаващи, се казва в съобщението.
„Международното разширяване на структурите за дистрибуция продължи да се ускорява, с особено силен растеж в Италия и на Скандинавието. Европейският пазар (извън немскоезичните страни) нарасна с 41%, а останалата част от света - с 34,6%“, уточняват от компанията.
Потвърдени са перспективите за цялата 2025 г. за ръст на приходите до между 145 и 155 млн. евро (284-303 млн. лв.) и увеличение на EBIT (печалбата преди лихви и данъци) до между 35 и 40 млн. евро (68-78 млн. лв.).
“Шелли груп“ е най-голямата компания по пазарна капитализация сред 15-те компонента на индекса SOFIX с борсова стойност от 1,38 млрд. лв.
Акциите поскъпват с 11% в последните 12 месеца до 76,28 лв. за брой.
Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании: