Правителството на Франция ще предостави държавни гаранции за заеми на обща стойност 2 млрд. евро за компании, които искат да инвестират в адаптиране към изменението на климата, съобщава Bloomberg, цитирайки министъра на финансите Брюно льо Мер.
Страната избра тази опция, тъй като публичните финанси са твърде натоварени, за да бъде предоставена безвъзмездна помощ, изтъква Льо Мер преди среща с бизнес групи.
Инвестиционната банка Bpifrance ще управлява системата от заеми на стойност над 200 млн. евро, докато по-малките компании ще имат достъп до гарантираното кредитиране чрез търговски банки от юли.
„Не можем просто да предлагаме грандиозни планове за борба с изменението на климата – ние трябва да вземем и незабавни, мощни и радикални решения“, изтъква Льо Мер.
Финансовият министър каза още, че е наредил на контролирани от държавата компании, включително Electricite de France SA и железопътния оператор SNCF, да предоставят подробни планове за адаптиране до края на тази година. Той също така посочи, че правителството ще откаже всякакви инвестиции в обществени сгради, които не отчитат изменението на климата.
Мерките подчертават стремежите на Париж да оглави битката на Европа срещу ефектите от климатичните промени и стремежът ѝ към въглеродна неутралност. В края на миналата година страната преработи своите правила относно стимулите за покупка на електромобил, давайки предимство на онези превозни средства, произведени във Франция или региона. Около 65% от електрическите автомобили, продавани във Франция, ще отговарят на условията по схемата, която ще включва нови критерии, покриващи количеството въглеродни емисии при производството на електрически превозни средства.
Междувременно изследване на Френската обсерватория за възобновяема енергия показа, че Франция изостава в темпа на инсталиране на нови мощности на възобновяема енергия за 2023 г., като очакваният добавен капацитет до 2030 г. ще изостане от целите на Европейския съюз (ЕС). Страната отбеляза по-бърз темп на инсталиране на възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) през 2021 г., но след това той се забави от 5,3 гигавата до 4,5 гигавата между 2022 г. и 2023 г.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 1 година Хехе, "битката" с климатичните промени... Битката с "ветрените мелници"... Явно зеленият хайвер се услажда на някои и те смъкват милиарди от държавните финанси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар