Walt Disney ще отвори първата си тематична територия, посветен на „Замръзналото кралство“, в Disneyland в Хонконг, докато гигантът в развлекателните услуги се готви да похарчи 60 млрд. долара за парковете и курортите си в цял свят, пише Bloomberg.
Базиран на популярните анимации, „Светът на Замръзналото кралство“ ще отвори врати на 20 ноември и ще пресъздаде забележителности от измисленото кралство Арендел, включително Ледения дворец на Елза. В зоната ще има две атракции – разходка с корабче през зимната страна на чудесата с музика от филмите и скоростно влакче, направено като шейна, както и ресторант с вдъхновена от Скандинавието храна.
„Светът на Замръзналото кралство“ е голям залог за Disney в Хонконг. Филмът вече помогна да се финансира разширяване за 1,4 млрд. долара на парка, който включва и атракция на тема света от Marvel. Паркът отчете 8 поредни годишни загуби, включително загуба от 2,1 млрд. хонконгски долара миналата година, тъй като изпитва трудности да привлече туристи към най-малкия Disneyland в света и удар върху туризма от ограниченията около Covid.
„Този обичан франчайз ще засили глобалното присъствие на Disneyland Хонконг“, каза Майкъл Мориарти, управляващ директор на Hong Kong Disneyland Resort. Компанията се ангажира да предоставя непрекъснато нови и иновативни предложения, каза той.
Отвъд Хонконг обаче Disney иска да разшири вече доминиращата си позиция като най-големия оператор на тематични паркове в света.
Тя представи амбициозен план за почти двойно повече разходи за тематичните си паркове и курорти, достигащи 60 млрд. долара през следващите 10 години, позовавайки се на печалбата от атракции, круизи и други преживявания. Компанията иска да извлече максимална стойност от подразделението, което се разраства силно, докато се бори с разтърсващите промени във филмовата и телевизионната индустрия, както и с предизвикателствата пред стрийминг бизнеса си, включително насищането на пазара на Запад и нарастващата конкуренция в Азия.
Компанията казва, че има над 400 хектара земя, която може да развие, и сигнализира, че иска да направи повече с някои от най-популярните си герои. Disney вече има планове да отвори атракции на тема „Замръзналото кралство“ в Токио и Париж. Междувременно Disneyland Шанхай ще получи атракция Zootopia по-късно тази година.
Новата атракция също така служи като тест за по-широките усилия на Хонконг да съживи икономика, която е засегната от години на пандемична изолация. Правителството, което притежава 52% от парка Disneyland в града, стартира поредица от кампании, целящи да съживят привлекателността на финансовия център за посетителите и да стимулират потреблението. Засега обаче усилията им не жънат големи успехи.
Посетителите на парка в Хонконг ще трябва да дадат повече пари, ако отидат в пиковия сезон. Миналия месец Disneyland в града обяви, че еднодневен билет за популярните дни и сезони ще струва 879 хонконгски долара (113 щатски долар) за хора на 12 и повече години, докато стандартният еднодневен пропуск за други часове ще струва 639 хонконгски долара (82 щатски долара). Притежателите на годишен пропуск ще могат да посещават „Светът на Замръзналото кралство“ на избрани дати, започвайки от 23 октомври.
„Замръзналото кралство“ е един от най-касовите франчайзи на Disney. Общо двата филма – първият от 2013 г. и вторият от 2019 г. – са спечелили 2,7 млрд. долара в световен мащаб, според Box Office Mojo. Популярността на филмите доведе до разрастваща се империя, която включва мюзикъл на Бродуей, късометражни филми, подкаст и стоки, които обхващат играчки до костюми. В момента се разработва трети филм от „Замръзналото кралство“.