IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Барби" за малко не успя да си върне първото място в боксофис класацията

В премиерния си уикенд "Гран Туризмо" събра с 200 млн. долара повече от филма на Грета Геруиг

09:35 | 28.08.23 г.
Снимка: Sony Pictures
Снимка: Sony Pictures

„Гран Туризмо“ и „Барби“ бяха в ожесточена конкуренция за първото място в тазседмичната боксофис класацията, но адаптацията по видео играта все пак успя да задмине сензацията на режисьорката Грета Геруиг, съобщава Associated Press.

Sony Pictures съобщи, че „Гран Туризмо“ е събрал 17,3 млн. долара през уикенда, а според оценки на Warner Bros. “Барби“, в шестата си седмица на екран, е генерирал 17,1 млн. долара.

До последно се очакваше „Барби" да успее да излезе начело след неделя, когато се проведе вторият годишен Национален ден на киното, а билетите струваха по 4 долара за почти всички филми и кина.

С продажби на местно ниво от 594,8 млн. долара „Барби“ задмина „Супер Марио Брос.: Филмът“ (574 млн. долара), превръщайки се в най-печелившия филм за годината. На световно ниво с приходи за 1,34 млрд. долара „Барби“ скоро ще задмине и по този параграф „Супер Марио“.

Националният ден на киното има за цел да привлече публиката в кината в обикновено труден за продажбите период – и да възстанови изгубените приходи от билети, продавайки много пуканки. Миналата година събитието привлече 8,1 млн. души в САЩ, с което се превърна в най-активния ден за кината. Според оценки на Warner Bros. 7,8 млн. долара е генерирал „Барби“ в неделя, което означава, че почти 2 млн. души са го изгледали.

С генерираната през уикенда сума стартът на „Гран Туризмо“ не е особено впечатляващ, предвид факта, че продукцията струва 60 млн. долара. Лентата обаче, в която се разказва за младеж, чиято любов към видеоигра му помага да се превърне в автомобилен състезател и в истинския живот, се приема добре от публиката, която му дава оценка „А“ в CinemaScore.

Продължаващата стачка на актьори и сценаристи отне възможността на студиата да рекламират филмите с актьорския си екип. За да популяризира „Гран Туризмо“, Sony организира няколко седмици на предварителни излъчвания и събития за феновете.

Филмът на първото място миналата седмица – „Синия бръмбар“ по комиксите на DC, спадна до трето място във втората си седмица на екран, събирайки 12,8 млн. долара. Лентата на Warner Bros. е събрала едва 46,3 млн. долара за две седмици, което се оказва поредното слабо начинание.

„Опенхаймер“ на Кристофър Нолан зае четвърто място с 9 млн. долара в шестата си седмица на екран. Лентата на Universal Pictures се представя забележително добре и е отвъд точката, в която повечето филми отпадат от кината. Филмът е събрал 300 млн. долара на местно ниво от 777,1 млн. долара на световно ниво.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:35 | 28.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още