IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Estée Lauder отново сви прогнозите за фискалната година заради пазара в Китай

Акцията поевтиня с 21% в сряда в Ню Йорк - най-много, откакто компанията става публична през 1995 г.

19:33 | 03.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Акциите на козметичния гигант Estée Lauder Cos. поевтиняха с най-много в историята си, след като компанията сви прогнозата си за трети път в рамките на шест месеца на фона на по-бавното от очакваното възстановяване на ключовия китайски пазар, съобщава Bloomberg.

Книжата отписват 14,6% от стойността си минути след 19 ч. българско време на борсата в Ню Йорк, като по-рано спадът стигна 21% - най-много, откакто компанията е публична от 1995 г.

Търговецът очаква годишните продажби да намалеят с 10-12% за фискалната година, завършваща през юни, което е повече от предварително очакваните 5-7%. По-бавното от очакваното завръщане към пазаруването в Азия причинява „значително по-силен насрещен вятър“, отколкото се е очаквало само няколко месеца по-рано, коментира главният изпълнителен директор Фабрицио Фреда.

Собственикът на марки като Clinique, The Ordinary и Le Labo се бори с по-слаби резултати в Азия от месеци и мениджърите вече подготвят анализаторите за значително намаление на продажбите.

През февруари ръководството на компанията обяви, че се очаква възстановяване през настоящото тримесечие, което приключва през юни, тъй като повече китайци пътуват към местни горещи точки на търговия като Ханан например. Популярната островна провинция генерира около 14% от продажбите на Estée Lauder, показват изчисления на анализаторите на TD Cowen.

Но компанията сега предупреди, че може би няма да може да осъществи и тези занижени очаквания.

С изключение на някои едно кратни ефекти, печалбата се очаква да е между 3,29 и 3,39 долара за акция за фискалната година – далеч под очакваните от анализаторите 4,97 долара. Компанията вече намали прогнозите си два пъти заради китайския пазар.

Estée Lauder съобщи, че трафикът към популярната туристическа дестинация Ханан е по-голям от предходната година – знак, че местният туризъм се възстановява. Но потребителите не купуват толкова луксозни козметични продукти, колкото компанията очаква. Това увеличава шансовете за намаления през идните месеци, коментира анализаторите на Bloomberg Intelligence Дебора Айткън и Андреа Фердинандо Легиери.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:33 | 03.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още