Британският моден търговец на дребно Primark се насочва към коледния сезон в добра форма и с набрана инерция, след като стратегията му да прехвърли само донякъде ценовите увеличения на потребителите ги задържа на негова страна, съобщава Ройтерс.
Акциите на компанията майка AB Foods поскъпнаха с 5,7% в сутрешната търговия, увеличавайки ръста си за 2023 г. до 41%, след като сигнализира, че маржът на търговеца на дребно през новата финансова година ще спечели и от по-ниските разходи за материали и логистика.
През 2022/23 година продажбите на Primark се повишиха със 17%, подкрепени от решението да се прехвърлят само част от производствените разходи на потребителите чрез по-високи цени.
Главният изпълнителен директор на AB Foods Джордж Уестън каза, че Primark е повишила „някои“ цени на част от колекциите си есен/зима, но ги е понижила при детските дрехи.
„Нямаме планове да променяме цени през останалата част на годината“, казва той за Ройтерс.
Повтаряйки коментарите на конкурента Next от миналата седмица, Уестън заяви, че търговията на Primark е била силна от завръщането на есенното време в средата на октомври.
Той каза, че пазаруването на коледните линии е започнало рано, тъй като потребителите разпределят разходите през по-дълъг период на време.
Уестън очаква допълнителен растеж на продажбите на Primark за 2023-24 година в резултат на ново търговско пространство от над 90 хил. кв.м и „скромни“ нива на ръста на сравнимите продажби.
По-ниските разходи за материали и транспорт би трябвало да доведат до „значително възстановяване“ на брутния марж на Primark и като цяло компанията очаква марж на коригираната оперативна печалба на модното звено да стигне над 10% спрямо 8,2% през 2022/23 г.
Конкурентът H&M заяви през септември, че целта му е да повиши оперативния си марж до 10% следващата година, след като достигна 8% през третото тримесечие.
AB Foods прогнозира „значителен напредък“ за групата като цяло през 2023/24 г.
Тя очаква стабилно представяне на бизнеса с хранителни продукти, включително чая Twinings, зърнените продукти Jordans и др.
Компанията прогнозира „значително подобряване“ на печалбата на бизнеса ѝ със захар, напредък в земеделието и скромен спад на продажбите и печалбата на подразделението ѝ за съставки.
За годината до 16 септември компанията е постигнала коригирана оперативна печалба от 1,51 млрд. паунда (1,86 млрд. долара) спрямо 1,44 млрд. паунда преди година. Приходите са нараснали с 16% до 19,75 млрд. паунда.
Групата обяви допълнително обратно изкупуване на акции за 500 млн. паунда, след като завърши програма в същия размер миналия месец. Общият дивидент се е повишил до 37%.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната