IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Децата, които печелят милиони от YouTube

Влад, Ники, Даяна и Настя празнуват на яхти, карат Ferrari-та и обикалят света, а публиката им не може да се насити

12:56 | 04.12.22 г.
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Родителите на Влад и Ники започват да правят видеа извън дома си в Москва. Сергей Вашкетов е мениджър на средно ниво в производител на храни, а Виктория – бивша гимнастичка. Ранните видеа, които са на руски, показват Влад и Ники да се наливат с Coca-Cola от бутилки и да лудуват с огромни торби бонбони M&M‘s и Skittles.

Настя, чието цяло име е Анастасия Раджинская, е от Краснодар, Русия. Нейните родители твърдят, че са започнали да публикуват видеа на дъщеря си в YouTube, за да показват уменията ѝ да говори, след като доктор погрешно я диагностицира с церебрална парализа и казва, че тя може никога да не проговори. Част от първите видеа на Настя показват как тя си играе с конструктори Lego и отваря мистериозно яйце на Disney.

Родителите на Даяна – Олена и Володимир Кидисюк – започват да снимат вкъщи в Киев, Украйна, насочвайки камерата си към дъщеря си и по-големия ѝ брат Рома, които си играят с популярни играчки като Peppa Pig, Hot Wheels и Play-Doh.

Всеки от трите канала започва скромно, показвайки видеа на обикновени локации като кухненска маса или в местен парк. Кадрите са заснети със смартфони и не включват почти никакъв монтаж.

След като видеата започват да привличат милиони гледания в YouTube, родителите виждат възможност да създадат бизнес около тях, ето защо започват да инвестират в създаването на по-лъскави клипове на по-екстравагантни места и с по-интересни играчи. Колкото по-популярно е едно видео, толкова повече алгоритъмът на YouTube препоръчва техните публикации на деца.

В крайна сметка семействата се местят от Украйна и Русия към по-слънчеви места като Дубай и Тайланд, което им позволява да снимат на открито през цялата година. Преди около четири години трите семейства се срещат в Маями и създават приятелство, твърди госпожа Вашкетов. Настя, която тогава има рожден ден, кани Влад, Ники и Даяна. През годините семействата са домакини на няколко други партита за рождени дни, които прекарват заедно, снимайки децата да си играят заедно, докато щастливото момче или момиче отваря планини от лъскави нови играчки. Клиповете а рождени дни също се представят много добре в YouTube, казва госпожа Вашкетов.                                                                                                                          

Пътуванията до увеселителни паркове и ваканциите също често се появяват във видеоклиповете. Трите семейства са снимали общи клипове от места като Тайланд, Италия, Хавай и Френските Алпи. Освен това са прекарали време заедно в Дубай, където две от семействата са живели за известен период.

Късметът и подбирането на точния момент са били особено важни. Но също толкова ключови са и анализите, казва Уайнстийн, който съветва създатели на дигитално съдържание като Вашкетови от повече от десетилетие.

YouTube помага на създателите да изграждат собствена аудитория като предлага инструменти, които могат да анализират как се представят техните видеа и да им помогне да планират съдържанието си. Това включва да знаеш какво търсят аудиториите в YouTube, други канали, които публиката гледа и други важни данни. По този начин създателите на съдържание могат да развият собствения си бранд и да тестват, променяйи всеки нюанс на представянето на канала, за да видят как могат да повлияят на зрителите, включително чрез цветовата схема, заглавията на видеоклиповете и други.

„Сергей и Виктория са ненаситни ученици що се отнася до YouTube и създаването на съдържание“, коментира Уейнстийн.

Днес семействата имат екипи от хора, които работят зад кулисите. „Vlad and Niki” има снимачен екип от петима души, включително съгледвачи на локации, оператори и хора, които помагат за осигуряване на реквизит. Освен това работят с хора, които превеждат видеата им за чуждоезичните им канали, с екип за проектиране на мобилни игри и асистент, който помага за управлението на акаунтите им в социалните мрежи.

Децата са подписали договор с pocket.watch – компания, която помага на деца и семейства, които правят клипове за YouTube, да изграждат франчайзи около своите канали, включително чрез опции за създаване на мърчъндайз, предлагане на потребителски продукти, мобилни игри, разработката и лицензирането на допълнително съдържание. Pocket.watch представлява повече от 30 деца и семейства, включително Раян Каджи.

Холивудските студиа също проявяват интерес.

Последна актуализация: 12:56 | 04.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още