В последващи интервюта с европейски фирми, проведени през януари и февруари тази година, няколко компании са акцентирали върху опасенията си, свързани с ограниченията във веригата на доставките.
Един от интервюираните от индустрията за информационни и комуникационни технологии посочва, че клиент – държавно предприятие, е казал, че е необходимо локализиране на технологията и R&D дейностите в Китай, ако компанията иска да продължи да отговоря на условията за доставчик според програмата „Произведено в Китай“.
Друг респондент от производствения сектор коментира, че частните компании стават все по-притеснени от бъдещ политически натиск при избора на доставчици, чиито вериги на стойността са базирани в страната.
Геополитически рискове
Битката между САЩ и Китай за технологиите не е единственото геополитическо притеснение за европейските компании с китайски бизнес интереси.
Около 45% от респондентите, запитани за тенденциите, които влияят върху решенията за развойната дейност, посочват руската инвазия в Украйна като нещо, което има негативно влияние върху работата или стратегията им.
„Потенциална ескалация на войната на Русия в Украйна или по-нататъшни търкания в Тайванския проток са сценарии, които бизнесът взема предвид“, пишат в доклада авторите на проучването от Камарата на ЕС. Те допълват, че потенциалните рискове, породени от това напрежение, „не подкрепят аргументите за увеличаване на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност в Китай“.
Проучването също така заключава, че международните компании изглежда свиват плановете си за „значително увеличаване“ на R&D дейността си в Китай. Миналата година една трета от мултинационалните респонденти са посочили, че ще „увеличат значително“ тези разходи през следващата година, показва проучването. Но този път, запитани дали ще увеличат разходите си през следващите пет години, само 5% казват, че очакват да повишат разходите си за R&D „значително“ през въпросния период от време.
„Това не означава непременно отдръпване от R&D в Китай, а по-скоро в обуздаване на амбициите им“, допълва докладът. Една трета от компаниите, които са анкетирани, са мултинационални.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 2 години горить москва говорит https://bnr.bg/post/101749156/shefat-na-gazprom-i-redjep-erdogan-obsadiha-turskia-gazov-hab-i-dostavkite-na-gaz отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: данчонефелнатарубла ... има бе , и ние изцоцахме едно танкерче тия дни от там ... а на Портовая гори ли факелче бе ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Що бе на Хенри Хъб нема ли сламка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар