Той твърди, че няма никакво желание да създава машини, по-умни от хората, в името на някакво постижение. Изкуственият интелект „не е нашата мисия“, каза Сюлейман в интервю по-рано тази година. „Продуктите са нашата мисия и ние сме фокусирани единствено върху: Полезни ли са? Помагат ли? Подкрепят ли? Доволни ли сме?“
Малко след пристигането си Сюлейман отдели софтуера, който захранва потребителската версия на Copilot, от версията за работа, което отразява убеждението му, породено от огромния списък с корпоративни клиенти на Microsoft, че хората в крайна сметка ще използват различни AI инструменти в зависимост от това дали са на работа или вкъщи. Личен чатбот може да се нуждае от възможността да прескача между приложения за пазаруване или да съветва някого, който е преживял смърт в семейството си – възможности, които не са в списъка с желания на офис служителите, работещи в Excel.
Потребителският Copilot на Сюлейман, макар и разработен на базата на същите AI модели като корпоративния си братовчед, беше преработен от нулата. Преходът беше труден. Хората, които използваха Copilot като свой асистент по подразбиране за смартфони с Android, извиквайки го с натискане на бутон, загубиха тази възможност, което означаваше, че ще трябва да използват приложението, за да взаимодействат със софтуера. Магазините за приложения бяха изпълнени с отзиви от разочаровани потребители, които наблюдаваха как функции като възможността за бързо редактиране на генерирани от AI изображения изчезват за една нощ. Компанията въведе отново някои функции, но оплакванията от грешки - внезапни прекъсвания на разговори или случаи, в които Copilot изтрива разговори, които трябва да запомни - продължават да съществуват.
Гледайки рекламите на Copilot на Microsoft, е лесно да си представим редица основни неща, които един AI асистент на Windows може да прави - от насрочване на срещи до идентифициране на това кои програми изтощават батерията. В края на краищата Microsoft създаде подобна пътна карта преди десетилетие със своя гласов асистент Cortana. През 2015 г. Cortana можеше да влезе в календара ви, за да намери подходящо време за среща, да напише имейл или да зададе напомняне, предназначено да се задейства, когато потребителят пристигне на определено място. Но приложението Copilot, инсталирано на лаптопи с Windows, не може дори да увеличи силата на звука или да отвори Outlook.
Сюлейман твърди, че изкуственият интелект в крайна сметка ще промени графичните интерфейси като тези на Windows. Но засега ръководството на Microsoft се притеснява да не отчужди потребителите, като ги принуждава да усвояват нови навици. Когато миналия месец компанията започна да внедрява AI агент, който да помага за управлението на компютри, той се озова в „Настройки“, а не в приложението Copilot. Съществуват и технически предизвикателства. Операционната система получава само няколко основни актуализации годишно и не е настроена да получава чести промени от типа, които екипът на Copilot въвежда.
„Това е нашето голямо предизвикателство“, коментира Сюлейман. „Има един вид годишен ритъм и също така има много степени на свобода, които са ограничени.“
Така че по подразбиране Copilot е приложение за смартфони. Това е проблем, защото Android на Alphabet и iOS на Apple захранват почти всички мобилни устройства по света. И двете компании също така вплитат свои собствени AI инструменти в мобилните си операционни системи. Няма прецедент Microsoft да e създала задължително приложение за смартфони от нулата. „Невероятно трудно е, особено когато собствениците на тези устройства се опитват да направят същото“, споделя Матю Куинлан, бивш мениджър на Microsoft, който преди десетилетие се опита, с малък успех, да накара хората да използват приложението за смартфони Cortana.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО