Тайсън Джомини рутинно извиква асистента с изкуствен интелект (AI) на Microsoft, като докосва бутона Copilot на компютъра си. Не защото го иска. Всъщност той се стреми към това, което някога е бил бутонът - Control, и е раздразнен, когато вижда Copilot да се появява на екрана, пише Bloomberg.
За личните си нужди, свързани с изкуствен интелект, Джомини предпочита да се консултира с ChatGPT на своя смартфон или пък с Grok, което му помага да разбере бързорастящия поток от публикации в X. Джомини, който управлява екипи, работещи с данни и анализи, е използвал Microsoft Copilot на работа, но няма интерес да го използва извън работно време.
Джомини не е сам. Въпреки че приложението за смартфони Copilot е изтеглено 79 млн. пъти по данни на Sensor Tower, ChatGPT - чатбот, създаден от партньора на Microsoft OpenAI, наскоро надмина 900 млн. изтегляния. Въпреки че през последните няколко години похарчи десетки милиарди долари за изкуствен интелект и свързана с него инфраструктура, най-големият разработчик на софтуер в света среща трудности да се конкурира с ChatGPT и с редица други AI асистенти.
„Те трябва да спечелят тази надпревара“, казwа Гил Лурия, анализатор в D.A. Davidson. „Ако те не го направят, някой друг ще го направи.“
Microsoft залага бъдещето си на три продукта с марката Copilot: асистент за програмиране за разработчици, помощник на работното място, вграден в приложения като Outlook и Word, както и личен асистент, създаден да помага на хора като Джомини да се ориентират и разбират света. На среща на екипа през май главният изпълнителен директор Сатя Надела каза на служителите, че целта е стотици милиони хора да използват семейството приложения с изкуствен интелект на Microsoft, съобщи по-рано Bloomberg.
Компанията започна да вгражда AI в своите продукти преди две години. Търсачката Bing беше преработена като спътник с изкуствен интелект за мрежата. На потребителите на Windows беше казано да се подготвят за чатбот, който ще „персонализира и навигира в компютъра ви“.
Но зад кулисите инженерите срещаха трудности да създадат новия свят, за който ръководителите настояваха. Те имаха достъп до един и същ суров материал – големите езикови модели, изградени от OpenAI, но предимно предлагаха малко по-различни интерпретации за това как чатботовете биха могли да подобрят живота на потребителите, търсещи в мрежата или пишещи имейли. Каквото и предимство да имаше Microsoft благодарение на близките си отношения с OpenAI, то не се превърна в желаното увеличение на пазарния дял на продукти като Bing.
В крайна сметка Надела се e уморил от бавния напредък, ето защо преди 15 месеца назначи Мустафа Сюлейман да ръководи отдела за потребителски изкуствен интелект на Microsoft. В зависимост от това с кого говорите, Сюлейман е или вдъхновяващ, или рискован кандидат. Британски основател на два уважавани стартъпа за изкуствен интелект - DeepMind и Inflection, той е широко смятан за брилянтен специалист по подбор на персонал и мотиватор на инженери. Той също така признава за грешки, докато е управлявал големи екипи в Google на Alphabet, включително, че е поставил „доста неразумни очаквания“.
Освен че ръководи екипите, работещи по ориентирания към потребителите Copilot, той е отговорен за редица продукти – браузъра Edge, целевата страница за новини и уеб на MSN, търсачката Bing, които се гордеят с милиони потребители, но с малък културен престиж.
Сюлейман е склонен да философства по темата за изкуствения интелект – размишлява открито в публикации в LinkedIn и често участва в подкасти за това какво означава да си човек, както и за природата на компютърния интелект. В превод, той по същество казва, че иска да създаде AI асистенти, които да държат хората в течение и да им помагат да се усъвършенстват.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава