Продукти, създадени чрез иновативните решения на българската компания Healthy Bars, са на първо място по продажби на протеинови барове в Германия в сегмента на веган продуктите. Това каза в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria съоснователят и управител на компанията Валентин Стрекаловски.
Ние можем да се похвалим, че сме номер едно (по продажби) по отношение на протеинови барове – веган продукти в Германия, каза той. Стрекаловски обясни, че това се случва чрез техни продукти, създадени в сътрудничество с международна компания, на която Healthy Bars са помогнали да получи суровината, която продава, а тя е помогнала на българската компания да достигне този пазар.
В момента Healthy Bars прави инвестиция по разширение и планира да построи нова фабрика, като с повишения капацитет ще може да произвежда по половин млрд. протеинови бара годишно.
Обемът на производството на компанията сега е 25 хил. кг на ден. Пазарът в България е такъв, че можем за три седмици да сме произвели цялото количество, което ще се консумира за тази година, каза Стрекаловски.
Healthy Bars разработва и произвежда протеинови барчета, които са в сегмента на иновативните храни, например различни добавки, които помагат за пълноценния живот на хората, обясни съоснователят на компанията. Тя няма собствени продукти, а предлага иновативните си решения на големи брандове на българския пазар, но и на чуждестранни пазари като Гърция, Германия, Нидерландия и Северните държави.
Стрекаловски обясни, че на германския и скандинавския пазар са популярни веган продуктите. Същевременно пред този сегмент е предизвикателство това, че потребителите искат да консумират устойчиви и полезни продукти, но не искат да правят компромис с вкуса.
Компанията изследва възможности за заместители на захарта като алозата, която още не е одобрена в ЕС, но се използва в Северна и Южна Америка. Healthy Bars разработва и продукт, който е заместител на едно цяло хранене, като набавя важните вещества и ги представя в компактна форма.
Очакванията са компанията да се разрасне с около 50% само в сектора на веган продуктите и около 70% в цялостен план. Прогнозираните приходи за 2024 г. са около 27 млн. лева при 18 млн. лв. за 2023 г. Сега фокусът на компанията е да промени структурата си от стартъп към така наречения „scale up“ компания.
Целия коментар гледайте във видеото.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна