Франция е една от страните с най-голямо проникване на скоростните влакове. Френският влак TGV разивива 574 км. в час. Бързи влакове свързват Париж с най-южната част на страната, с Лондон (с тунел под Ламанша), с Швейцария, Белгия, Холандия и Германия.
Наскоро стана ясно, че 1 млн. души ще загубят работата си при отказ на Франция от ядрената енергетика, което показва, че французите използват евтината ядрена енергия, заедно със жп транспорта, за да намалят използването на петрол.
България също развива ядрена енергетика, като не трябва да се забравя обаче зависимостта от внос на ядрено гориво и разходите за съхранение на отпадъци.
Според председателя на Асоциацията на производителите на екологична енергия Велизар Киряков, енергията от АЕЦ Козлодуй е евтина, защото там са инвестирани много пари в миналото. Като се изключи началната инвестиция електроенергията от вятър има същата рентабилност като АЕЦ Козлодуй, твърди Киряков.
В крайна сметка, с АЕЦ, с вятърна енергия или с въглища от източномаришкия, бобовдолския, ломския или друг басейн, България може да произвежда електроенергия и да се бори за намаляване на енергийната си зависимост от петрола, природния газ и вносните въглища.
Дали обаче е близо моментът, когато БДЖ ще убеди българите да пътуват с влак. Имайки предвид, че доста от големите градове у нас са на една линия (София-Пазарджик-Пловдив-Стара Загора-Сливен-Бургас), плановете за 3 часа с влак до Бургас може би ще се реализират.
Средства за инвестиции определено има. От една страна еврофондовете, а от друга - вместо да плащаме за вносни енергоносители, със същите пари ще си построим вятърни електроцентрали.
Необходими са много точни анализи дали е по-добре да плащаме за внос на петрол, да строим АЕЦ, зависим от внос на ядрено гориво, да добиваме въглища, които вредят на околната среда, или да използваме ВЕИ (основно вятърни, които са с най-ниска себестойност) и да развиваме електрифицирания транспорт.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста


преди 14 години "Като се изключи началната инвестиция електроенергията от вятър има същата рентабилност като АЕЦ Козлодуй, твърди Киряков"Мноооого се съмнявам в думите на господина. А и защо въобще търсите подобно мнение точно от него, естествено че ще е необективен.А и не казва каква става цената на вятърния ток ако се калкулира и поддръжката на заместващи мощности. Щото не става да си гасим крушките и хладилниците когато вятъра спре да духа, нали така? отговор Сигнализирай за неуместен коментар