На фона на ръста на случаите на коронавирус, които вече надхвърлят 19 млн., авиокомпаниите не са много ентусиазирани да увеличават полетите си. Същевременно държавите непрекъснато налагат нови и нови правила при пътуванията.
Парализата на полетите подчертава колко дълбоки и трайни щети нанася пандемията. Броят на международните полети до САЩ, Австралия и Япония е спаднал с над 80% в сравнение с преди година, а полетите до Китай са намалели с над 94%, показват данните на авиационната база Cirium.
Пътуващите трябва да проявят креативност, за да се качат на самолет. Групи за подкрепа се появиха във Facebook и WeСhat за онези, които са останали на хиляди километри от работата си, домовете и семействата си. Те не могат да си купят билети, за да отидат където искат. Някои се опитват да организират частни чартърни полети, а туристически агенти признават, че буквално подкупват авиокомпании за и без това ограничените места. Други харчат огромни суми за полети в бизнес или първа класа само за да бъдат върнати, защото нямат подходящи документи.
„Много хора и семейства са разделени“, коментира Ариел Лий, майка в Шанхай, която администрира няколко Wechat групи от 1650 членове, които се опитват да влязат в Китай. „Най-трудното е, че няма ясни насоки и няма крайна дата за това“, казва тя.
Обнадеждаващите съобщения за коридори за пътуване през лятото изчезнаха, заменени от консенсус, че глобалните пътувания няма да се подновят ефективно преди да бъде произведена ваксина.
„Няма да видим съществени възстановяване на международни пътувания в близко бъдеще“, казва Стивън Квак, асоцииран партньор на OC&C Strategy Consultants Ltd. „Пандемията има и последващо въздействие отвъд избухването на вируса - причинява забавяне на световната икономика, което ще отслаби апетита за пътувания в дългосрочен план“, допълва той.
По-високи цени
Крис Уелс е в родния си град в щата Тексас, САЩ, от половин година и с нетърпение търси начин да се върне в Гуанджоу, град в Южен Китай, където живее и работи повече от десетилетие. Международните пътувания до Китай бяха силно ограничени от Вашингтон с цел овладяване на привнесените инфекции. Местата в наличните полети свършват мигновено.
Уелс, мениджър в международна компания за доставки, е намерил само билет първа класа от Чикаго до Шанхай през Цюрих на цена от 8 800 долара. „Това беше единственото място на разположение“, казва той. „Обикновено никога не плащам толкова много за билет, но отчаяно исках да се върна, така че го купих“, посочва той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
преди 5 години Аз пътувах през април до Ротердам за 5 дни и прея юли до Истанбул за 2 седмици така че заглавието за мен е лъжа. Но ако не бъда толкова дребнав ще трябва да призная, че е осезаемо по неудобно да се пътува отколкото преди. отговор Сигнализирай за неуместен коментар