Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Рийд Хейстингс, тихият лидер на Netflix

Той не е човек, който се слива с холивудския елит. Вместо това се възхищава на Илон Мъск и Боб Айгър

Рийд Хейстингс, тихият лидер на Netflix

Снимка: EPA/БГНЕС

Чувстваш ли се добре в ролята на човека, който уби Холивуд?

„Не“, казва Рийд Хейстингс, който превърна Netflix в Годзила за развлекателния свят. „Разбира се, не сме убили Холивуд“, допълва той.

На 59-години стройният Хейстингс с прошарена коса остава мистерия за индустрията, в която доминира. „Той е пълна загадка тук“, твърди представител на Холивуд.

Няма да намерите Хейстингс да се мотае със звезди в San Vincente Bungalows. Той не се появява и край басейна на Hotel du Cap, нито присъства на премиери. Може да се покаже на фестивала Sundance, но не превръща това в събитие.

Той създаде система за разпространение на филми, а сега собствената му компания е една от най-влиятелните сили в света на киното. В столицата на драмата Хейстингс премахва старата инфраструктура и без капчица драма я заменя със собствена, пише Морийн Дауд за The New York Times.

Още по темата
Шефове на студиа си тръгват, агентите са объркани, Covid донесе хаос в тематичните паркове и филмовите студиа, а ехото на #MeToo все още отеква. На фона на тези промени Netflix се изстрелва нагоре. Стриймингът, на който старите сили в индустрията се съпротивляваха толкова, сега е абсолютен господар.

Колумнистът на New York Times Бен Смит наскоро писа текст за стария Холивуд. А Джанис Мин, бивш президент на The Hollywood Reporter, се съгласява, че Netflix „печели от пандемията“, привличайки зрители от телевизиите.

„Всички те спяха по време на ранния възход на Netflix”, коментира Бари Дилър по повод колегите си холивудски магнати. „Сега се събудиха и всичко им се изплъзна така, че никога няма да бъде възстановено. Те загубиха хегемонията върху цялата индустрия“.

Както отбелязва Дилър, бизнесмените обикновено гравитират около Холивуд в търсене на статут и блясък, но Хейстингс е рядко същество, „което никога няма да бъде прелъстено“, въпреки че „той свири там като перфектен виртуоз“.

Хейстингс е „математически маниак“, чиито любими занимания са ходене и мислене. Известно време е тренирал с морските пехотинци преди да се насочи към Корпуса на мира. Освен това е преподавал математика в Свазиленд. Как именно той направи Холивуд толкова незначителен?

Хейстингс твърди, че майка му не е била от заможно семейство. Тя се омъжва за адвокат, който по-късно работи в администрацията на Никсън. В крайна сметка майката бива отблъсната от света на висшето общество и учи децата си да го презират. Така че младият Рийд расте, мислейки, че е добре да се дистанцира от елитите и да избягва претенциите.

„Вероятно всичко се свежда, знаете, до майка ви или баща ви“, промърморва той.

Въпреки това през 1995 г. Хейстингс се озовава на корицата на USA Today, позирайки с Porsche. По това време той е директор на технологична компания. По думите му вече е загърбил подобна „супер забавна“ незрялост и е продал Porsche-то, за да го замени с Toyota Avalon. (Сега кара Tesla).  Но въпреки тази скромност, няма съмнение, че Хейстингс, заедно с базирания му в Холивуд колега Тед Сарандос, водят шоуто.

„Сърцето и душата на нашето съдържание“ – така Хейстингс описва Сарандос, който израства залепен за телевизора и напуска колеж в Аризона, за да работи в магазин за филми. Наскоро Сарандос беше повишен и стана съизпълнителен директор на Netflix, поделяйки си поста с Хейстингс. Последният описва партньора си като „позитивен“ и човек с „малко его“.

Джанис Мин отбелязва, че има „най-различни начини, по които хората са се опитали да мразят компанията“ за това, е не им връща обаждания или че не могат да се вмъкнат в голяма продуцентска сделка с приятел. Хората споделят тихо за културата на Netflix, определяйки я като арогантна – култура на страх. „Но сега те са прекалено големи, за да бъдат мразени“, коментира Мин.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Апокалипсисът на джаджите се задаваше, докато не дойде Covid-19