Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Идеи

Ингвар, който събра холната секция в кашони

Създателят на IKEA Ингвар Кампрад несъмнено бе един от най-забележителните бизнесмени на последния век

Ингвар, който събра холната секция в кашони

Снимка: Ройтерс

ТЕКСТ: ЕМИЛ ИВАНОВ*


Днес, когато светът е почти изцяло подвластен на технологиите, IKEA е сред малкото глобални корпорации, които успяват да обсебят ежедневнието ни и без тяхна помощ. Преди няколко години читателите на Brandchannel.com дори я посочиха за марката, повлияла най-силно живота на европейците – повече от Skype и Nokia. Почти няма кътче на планетата, където да не познават четирите букви в жълто-сините цветове на шведското знаме. От Стокхолм до Шанхай и от Москва до Доминиканската република IKEA е символ на модерното, практично и достъпно обзавеждане. Всяко десето бебе в Европа е заченато в легло, купено от IKEA, а в Швеция много повече хора вярват на компанията, отколкото на църквата.

Още по темата

Благодарение на формулата, измислена от Ингвар Кампрад в дълбоката шведска провинция, IKEA процъфтява вече 75 години. Дори успя да излезе от последната финансова криза в по-добра форма от повечето търговски вериги по света. 

Днес веригата има близо 411 магазина в над 40 държави. Освен Стария континент другите й големи пазари са Северна Америка и Азия. Компанията планира да продължи разрастването си с откриването на 15 нови обекта годишно както на съществуващи пазари, така и на нови - като Южна Корея, Сърбия и Хърватия.

Най-добрите клиенти на IKEA са германците – в техните домове отиват 15% от всички продукти на компанията. Тя дори се превърна в част от местната култура – през 2009 г. един от театрите в Хамбург постави опера за нея, озаглавена “Чудото от Швеция”.