IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кабинетът отпусна още 1,7 млн. лева за туристическа реклама на България

Акцент ще е промотирането на културно-историческия туризъм, за да се преодолее сезонността

14:57 | 11.04.18 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Правителството осигури допълнителни 1,68 млн. лева по бюджета на Министерството на туризма за изпълнение на Годишната програма за национална туристическа реклама, съобщи пресцентърът на Министерския съвет.

Програмата предвижда устойчиво развитие и промотиране на културно-историческия туризъм, съчетан със специфичните видове туризъм, с цел преодоляване на сезонността. Това налага използване на актуални маркетингови инструменти и сътрудничество с водещи световни медии за достигане до целевите аудитории.

Investor.bg припомня, че близо 10 млн. лева са предвидени за национална реклама на туризма през тази година. От тях 8 млн. лева са предназначени за привличане на повече чуждестранни туристи в страната с информационни кампании, включително и в страни, от които идват гости целогодишно.

В актуализираната национална стратегия на туризма с обхват до 2020 г. е записано, че през 2019 г. и 2020 г. за реклама са предвидени по 6,5 млн. лева за реклама в чужбина, а за активизиране на вътрешния туристически пазар по още 2 млн. лева.

В Министерството на туризма отчитат, че маркетинговите кампании, реализирани в сътрудничество с международни медии и туроператори, както и представянето на България на международните пазари, са сред причините за изключително добрите резултати на туризма през 2017 година.

Официалната статистика показа, че през миналата година България е посетена от близо 8,9 милиона чуждестранни туристи. Това е увеличение от 7,6% спрямо същия период на 2016 г., която досега беше рекордна за туризма.

От Министерския съвет информират, че първоначалните резултати за 2018 г. също са оптимистични – за първите два месеца на годината чуждестранните туристи са с 10,6% повече спрямо същия период на 2017 г.

Увеличеният брой туристи повишава значително и приходите от международен туризъм – по данни на БНБ за миналата година те възлизат на близо 6,9 млрд. лева. Ръстът спрямо същия период на 2016 г. е 9,3%. По-високият ръст на приходите в сравнение с ръста на броя чуждестранни туристи показва устойчива тенденция за нарастване на интереса към висококатегорийните хотели, което пък е свидетелство, че страната привлича по-висок клас туристи.

През последните години туристическото министерство е реализирало “изключително успешни кампании с политематичните канали Euronews и CNN, като са достигнати над 40 милиона зрители, основно в Европа”.

Чрез тези медийни конгломерати рекламата на България достига до аудитория с реален потенциал да позиционира страната ни в сегмента на водещите туристически дестинации, като увеличи средния разход за престой на турист, пресмятат в министерството на Николина Ангелкова.

Очаква се реализацията на тези и сходни кампании да доведе до положителни финансови резултати в национален мащаб и затвърждаване на положителния имидж на България като държава с разнообразни туристически продукти и сериозен потенциал за инвестиции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 3
das
преди 6 години
При капитализма и пазарната икономика е така.Всички плащаме за да има за някои хора.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 2
bondinio
преди 6 години
от къде на къде с моите пари ще се спонсорира частния бизнес/туризма ! ? ! ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още