IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Московски: Нужни са промени в ЗОП за големите инфраструктурни обекти

Голяма част от железопътните проекти по програма „Транспорт“ са подложени на сериозен риск от неизпълнение заради обжалвания, твърди транспортният министър

20:22 | 12.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

За да гарантираме високо качество на проектите е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки за големите инфраструктурни обекти. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на среща с ръководството на Камарата на строителите в България (КСБ), която се проведе днес в транспортното министерство. Той допълни, цитиран в прессъобщение на ведомството, че продължителните обжалвания и критерият за избор на изпълнител, предложил най-ниска цена, водят до сериозни проблеми при реализацията на проектите.

„В момента голяма част от железопътните проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са подложени на сериозен риск от неизпълнение заради обжалвания, продължаващи над половин година“, каза Московски. Той посочи още, че предстои да бъде сформирана работна група от няколко министерства, която да предложи промени в Закона за обществените поръчки. „Трябва държавата да регламентира процедурите за обжалване и аз съм готов да внеса предложения за това, тъй като те нанасят големи щети за нашия сектор“, заяви министърът. 

Представителите на Камарата на строителите изтъкнаха, че трудностите, които среща браншът, са свързани с големия интензитет на проектите в края на всеки програмен период, което води до недостиг на строителни мощности. По думите на Мирослав Мазнев, изпълнителен директор на КСБ, секторът ще бъде по-балансиран, ако има инвестиционна програма за транспортните проекти.

Московски уточни, че за възложителите е много трудно да правят точни първоначални графици, тъй като обжалванията и някои административни процедури не могат да бъдат предвидени като продължителност.
По отношение на най-големия пътен проект, финансиран от транспортната програма – АМ „Струма“, министърът посочи, че изпълнението на Лот 3.2 от магистралата е необратим процес и държавата не може да губи повече време до стартирането на участъка. „С Европейската комисия сме на едно мнение, че магистралата трябва да бъде завършена“, категоричен беше Московски.

В рамките на срещата беше обсъдено още въвеждането на тол системата в пътния сектор. Транспортният министър коментира, че винетният модел на таксуване води до сериозно недофинансиране на сектора и до загуби от 800 млн. лева годишно. „Съгласно доклада, който изготвиха от Световната банка, тол системата ще генерира 1,5 млрд. лева приходи на година, което ще осигури допълнителен ресурс за инвестиции“, заяви Московски. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:42 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още