Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Отпускат още 116 млн. лв. за модернизация на жп линията Костенец - Септември

Правителството одобри увеличение на размера на националното съфинансиране за проекта

Отпускат още 116 млн. лв. за модернизация на жп линията Костенец - Септември

Снимка: Pixabay

Правителството одобри увеличение на размера на националното съфинансиране за проекта "Модернизация на железопътен участък Костенец-Септември", съобщават от пресслужбата на кабинета.

Отпуснатите допълнителни средства са в размер на 116,4 млн. лева.

Националната компания "Железопътна инфраструктура"(НКЖИ) започна обществена поръчка за строителството на участъка Костенец-Септември през 2017 г.  Поръчката се обжалва повече от две години, като последното решение на ВАС от април 2019 г. потвърждава решението на НКЖИ за избор на изпълнител.

Проектът се финансира по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). Механизмът отпусна 178,2 млн. евро за ремонта на участъка. Договорът с Брюксел беше подписан в края на 2016 г.

Модернизацията на жп линията Костенец-Септември е един от четирите железопътни проекта, одобрени за финансиране по МСЕ в периода 2014-2020 г. Отсечката е част от линията София – Пловдив - основен транспортен коридор, който свързва Турция и България с Централна и Западна Европа. Модернизирането на трасето е приоритет. По-голямата част от него беше ремонтирана също с европейски средства по линия на оперативната програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

Предвижда се железният път да се строи с проектна скорост 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове.

 

По статията работи: Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

0
 
0
 
7
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
НКЖИ - черна дупка за пари!
0
 
3
 
6
Shadow1 до: Onia
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Айде да ни ги говориш тези ако се случат. Наскоро ми полазаха разписание на влак София - Бургас от 1989г. и времето му беше с 5-6 мин. по-кратко от пътуването днес. И още повече наскоро питаха министъра дали ще се стига до Бургас за 3 часа след ремонтите и той хич не беше сигурен какво да каже, така че айде моля те. Ако за 4 часа се стига ще е цяло чудо, ама чудо след похарчени сторици милиони...
4
 
2
 
5
s3 до: Onia
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Е и? Какъв е смисъла?
То и сега можеш да го вземеш за 2 часа с автомобил и 180км/ч, защо да се дават толкова пари за влаковете като тях дори не ги ползваме?
4
 
1
 
4
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
При скорост 160 км/ч растоянието София —Бургас ше се взима за 2ч и половина (със спирането по гарите по пътя). Не е нужно повече.
3
 
2
 
3
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
При скорост 160 км/ч растоянието София —Бургас ше се взима за 2ч и половина (със спирането по гарите по пътя). Не е нужно повече.

Още от Икономика и политика
Парламентът прие окончателно актуализацията на бюджета за 2020 г.