Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Анджей Гладки: Xiaomi е в топ 3 на българския пазар на смартфони

Компанията планира да започне масово производство на умните си електрически превозни средства през 2024 г.

Анджей Гладки: Xiaomi е в топ 3 на българския пазар на смартфони

Снимка: Xiaomi

Анджей Гладки е заместник-генерален мениджър на Xiaomi за Централна и Източна Европа и скандинавските страни. Той се присъединява към компанията през 2019 г. със задачата да изгради връзките на компанията с операторите в региона, тъй като има богат опит в телекомуникационната индустрия. През октомври 2020 г. Гладки беше повишен до днешната си позиция и вече отговаря за продажбите на Xiaomi в региона и за управлението на търговския екип. Предишният му опит е свързан с Lenovo, в която е прекарал 17 години, T-Mobile Poland/Deutsche Telekom group и други.

Как се развива бизнесът на Xiaomi в региона, за който отговаряте?

- Горди сме да споделим резултатите, които постигнахме в Централна и Източна Европа през 2021 г. Записахме силен растеж и достигнахме трето място в света с 28% ръст на годишна база, извоювайки 14% пазарен дял по данни на Canalys. Същевременно Xiaomi е номер едно в Централна и Източна Европа с 30% растеж спрямо година по-рано, а пазарният ни дял е 31%.

Предвид това развитие какви са плановете Ви за растеж?

- Оставаме ангажирани със стратегията ни „Smartphone x AIoT” в глобален мащаб и в региона. Xiaomi има устойчив бизнес модел, пълна интелигентна екосистема и обширна база от потребители, ето защо сме уверени в растежа си в региона. Продължаваме бизнеса си с операторите. Делът на Xiaomi на пазара на смартфони през каналите на операторите ни нарежда в топ 3 сред 34 международни пазара, а делът ни в Европа се увеличи от 7,9% през 2020 г. до 16,8% през 2021 г. по данни на Canalys.

Още по темата

Как се представяте на българския пазар на този етап?

- България е сред страните, в които сме сред топ 3 играчите.    

Кои са най-силните Ви пазари в региона?

- Всеки пазар играе важна роля за регионалния ни бизнес. Ние оперираме като един център за Централна и Източна Европа и скандинавските държави, ето защо е важно да обръщаме внимание на всяка част от бизнеса – всички страни са свързани помежду си. Според годишните ни резултати за 2021 г., сме номер едно в Полша, Гърция, Хърватия, Словакия, Литва, Сърбия и Украйна. Xiaomi е в топ 3 на смартфон марките в общо 14 държави в региона.

Наскоро представихте в Европа новите си модели смартфони от серията Xiaomi 12. Какви планове имате за разширяването на продуктовото ви портфолио?

- Бизнесът на Xiaomi по света продължава да расте, показвайки добри резултати както в областта на смартфоните, така и в сферата на интернет на нещата. Продажбите на смартфони на Xiaomi в глобален мащаб нараснаха с 30% на годишна база до 190,3 млн. бройки, което е рекорден връх. През 2021 г. броят на свързаните устройства в нашата AIoT платформа пък достигнаха 434 млн., което представлява увеличение с 33,6% спрямо предходната година. На база на миналогодишните резултати продължаваме да разширяваме продуктовото ни портфолио със стабилна основа както за растежа на смартфоните, така и на умните свързани устройства. През 2024 г. умните електрически превозни средства на Xiaomi ще започнат масово производство.

Какви са очакванията Ви за ръста на приходите на Xiaomi за тази година, на фона на всички турбуленции в момента?

- Бъдещият ни успех лежи на нашето настояще. Световните ни продажби на смартфони скочиха с 30% на годишна база до 190,3 млн. бройки, което е рекорд. Според Canalys нашите смартфон продажби са трети в света с рекорден пазарен дял от 14,1%. За 2022 г. трябва да кажем, че е изпълнена с много предизвикателства, но предвид устойчивия ни бизнес модел, завършената ни умна екосистема и потребителската ни база, Xiaomi ще преодолее всякакви макроикономически сътресения, ще запази добър темп на растеж и ще постигне устойчиво развитие. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Д. Берковски: Най-рано след две години ще имаме подводен кабел през Черно море