IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Безкасовият магазин на Amazon се радва на постоянни клиенти

Компанията следи посещаемостта, за да прецени възможностите за бъдеща експанзия на новия вид търговски обекти

13:19 | 19.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американският онлайн гигант Amazon.com следи колко често пазаруват клиентите в неговия безкасов магазин в Сиатъл и до момента данните показват, че посетителите продължават да се връщат към него, предава Ройтерс.

“Онези, които работят много близо, в сградата отгоре например, идват дори само за една напитка, защото е толкова бързо и лесно”, коментира вицепрезидентът на Amazon Джана Пуерини.

Данните предлагат ранна информация за това как се представя магазинът Amazon Go, два месеца след като отвори врати. Честотата на пазаруването, продажбите и другите метрики, следени от Amazon, вероятно ще покажат как компанията планира да разшири концепцията си, отваряйки още подобни търговски обекти в САЩ, ако изобщо се насочи към това.

Онова, което отличава Amazon Go от останалите на пазара, е, че не разполага с каси. Клиентите трябва да активират мобилно приложение, когато влизат в магазина, а след това камерите и сензорите следят какво взимат от рафтовете и какво връщат обратно. След това Amazon таксува кредитните карти на купувачите, след като напуснат обекта.

Пуерини коментира, че служителите прекарват по-голямата част от времето си в зареждане на щандовете - друга индикация за популярността на магазина.

Най-големият онлайн търговец в света обяви още през декември, че ще започне тестове на Amazon Go в опит да се конкурира с другите физически магазини. И все пак старите практики умират бавно.

Пуерини отказва да коментира плановете за експанзия и твърди, че не се обмисля интегриране на технологията в Whole Foods Market - веригата хранителни магазини, която Amazon придоби миналата година.

Анализатори обаче твърдят обратното.

Във всеки случай Amazon все още проучва как да подобри технологията в магазина. Компанията работи по това да научи компютрите да разпознават обекти и дейности с възможно най-малко информация.

Още новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:49 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още