Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Финтех бизнесът с мисия да образова българите

В Националната стратегия за финансова грамотност трябва да има картографиране на инициативите, посочи Георги Пенев от Българската финтех асоциация

гледано: 1545   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Финансовото образование е важно за цялата страна, за да може да се повиши икономическото й развитие. Това мнение изрази в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Бизнес старт“ Георги Пенев, оперативен директор на Българската финтех асоциация.
Още по темата

Изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за финансовата грамотност в Югоизточна Европа поставя България на средно ниво.

„Това, което за мен е важно, е, че има липси и недоразбиране на дигиталните финансови услуги - какви са възможностите, но и какви са рисковете от маркетинговите стратегии, които те използват“, коментира Пенев.

Според него употребата на дигиталните финансови услуги в България е сравнително малка, особено сред възрастното население. „Ако в световен мащаб говорим за потребяване на дигитални финансови услуги от 33%, в България то е 9% при възрастното население, а що се отнася до младежите - близо 40%“, обясни оперативният директор на Българската финтех асоциация.

Пенев посочи, че в сравнително обозримо бъдеще младите българи ще имат пари и няма да знаят какво да правят с тях. Той дори прогнозира, че така ще се продължи тенденцията, при която 30% от парите са в депозити, а 60% са в кеш.

„В България има достатъчно програми, които обръщат внимание на тези въпроси, но в Националната стратегия за финансова грамотност трябва да  се направи т.нар. картографиране, за да се изясни кой е в основата на тези инициативи и какви са следващите стъпки“, заяви оперативният директор на Българската финтех асоциация.

Той съобщи, че методологията за постигане на финансова грамотност вече е разработена, но трябва да се приложи в България.

„В изследване на Европейската банкова федерация от 2019 г. пише, че Националните стратегии за постигане на финансова грамотност трябва да се концентрират върху няколко фактора - силно партньорство между публичния и частния сектор, финансови регулатори, които да са начело в прилагането на мерките, да има достатъчно ресурси и самото обучение да е във всяко училище“, обясни Пенев.

Той съобщи, че за тази година Българската финтех асоциация си поставя сериозни инициативи във финансовото образование, като разширяване и подобряване на финтех магистратурата.

Кои са рисковете при използването на маркетинговите стратегии за дигитализация на финансовите услуги?  Какъв е чуждестранният опит във финансовото образование? Какви са плановете на Българската финтех организация?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Британският стартъп Deliveroo набра 180 млн. долара