Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Стартъпите за добавена и виртуална реалност са набрали 3,6 млрд. долара

Сумата е инвестирана във въпросните фирми в рамките на 12 месеца

Стартъпите за добавена и виртуална реалност са набрали 3,6 млрд. долара

Снимка: Архив Ройтерс

Стартъпите за добавена и виртуална реалност са набрали над 3,6 млрд. долара от рискови инвеститори и корпорации през последните 12 месеца до края на първото тримесечие на 2018 г., поставяйки нов рекорд, пише VentureBeat.

Фундаментален преход в набирането на капитал за добавена и виртуална реалност, както и много ранната динамика в мобилната добавена реалност, водят до ускоряване на тенденциите в набирането на средства в началото на годината.

Данните за инвестициите за последните 12 месеца и за първото тримесечие са впечатляващи, но ако погледнем по-задълбочено, ще видим какво точно се случва.

На големите рундове се пада и лъвският пай от инвестираните долари. През последните 12 месеца Magic Leap е набрала близо 1 млрд. долара (502 млн. през четвъртото тримесечие на 2017 г. и 461 млн. през първото на 2018 г.), Improbable е набрала 502 млн. долара, Niantic – 200 млн. долара, а Unity също е влязла в списъка с големи кръгове за финансиране.

Въпреки че петте най-големи сделки са свързани с половината от парите, по-малките компании също са увеличили средствата си, но без да вдигат много шум. Наблюдава се тенденция инвеститорите да приоритизират добавената реалност сред множеството инвестиционни сектори. За сметка на това виртуалната реалност се сблъсква с повече предизвикателства в набирането на капитал.

Инвестиционният сектор за технологии в сферата на виртуалната и добавената реалност е взел една трета от средствата, следван от умните очила с подобен мащаб. Игрите с виртуална и добавена реалност, навигацията, медицинските, социалните, снимковите и видео технологиите също са се представили добре. Като по-малки се очертават секторите, свързани с лайфстайл, бизнес, базиран на локацията, развлеченията, образованието, музиката, рекламата и маркетинга, здравето, електронната търговия и други.  

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
IAB Digital Day: Експерти ще споделят визията си за дигиталната индустрия