Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Honda очаква печалба за 2023 г., която изостава от пазарните прогнози

Въпреки че компанията се подготвя за по-мрачна фискална 2023 г., тя реализира по-голяма от очакваното печалба за 2022 г.

Honda очаква печалба за 2023 г., която изостава от пазарните прогнози

Снимка: Bloomberg L.P.

Honda Motor Co. публикува прогнозата си за годишната оперативна печалба, която не успя да отговори на очакванията на анализаторите, отразявайки въздействието на по-високите разходи за суровини и прекъсванията в производството, причинени от войната в Украйна, коронавирусните блокади в Китай и продължаващия глобален недостиг на полупроводници. 

Още по темата

Оперативната печалба на японския автоконцерн за настоящата фискална година, която приключва на 31 март 2023 г., се очаква да бъде 810 млрд. йени (6,3 млрд. долара), съобщава Bloomberg. Медианната оценка на анализаторите бе за печалба в размер на 943 млрд. йени.

В същото време прогнозата на компанията представлява спад от 7% спрямо печалбата за предходната фискална година в размер на 871 млрд. йени. Анализаторите очакваха печалба за въпросната година в размер на 820 млрд. йени, докато прогнозата на Honda беше за 800 млрд. йени.

Глобалните продажби на концерна за 2022 г. достигат 4,074 млн. превозни средства, което е по-малко от записаните година по-рано 4,546 млн. автомобила.

Компанията отчита трета поредна година на спад в производството при 4,1 млн. произведени превозни средства.

В същото време звеното за мотоциклети отчита ръст при продажбите до 17,027 млн. броя спрямо 15,132 млн. броя за фискалната 2021 г.

Приходите от продажби нарастват до 14,552 трлн. йени спрямо 13,17 трлн. йени година по-рано.

Въпреки че по-слабата йена отдавна се смята за трамплин към печалбата за японските износители, сега тя започва да вреди на японските автомобилни компании, тъй като разходите за суровини растат за вносителите. Цените на петрола скочиха на фона на инвазията на Русия в Украйна. Коронавирусните мерки в Китай също натежават, тъй като фабриките са принудени да затворят временно врати, което води до допълнителни прекъсвания във веригите на доставка.

Щетите при веригите на доставка „надвишават ползата от потъването на йената“, коментира Такеши Мияо, анализатор в Carnorama. Дори когато автопроизводителите се опитват да произвеждат автомобили, „търсенето и предлагането губят баланс“ заради коронавируса и войната в Украйна, добавя той.

„Въпреки някои неблагоприятни фактори като коронавируса, намалените продажби на автомобили поради недостига на определени части като полупроводници и увеличените цени на суровините, консолидираната оперативна печалба за фискалната година възлиза на 871,2 млрд. йени, като увеличението тук на годишна база е 211 млрд. йени, което се дължи основно на успеха в намаляването на разходите, контролирането на стимулите и благоприятните валутни ефекти“, изтъкват от Honda.

За фискалната година, приключваща в края на март 2023 г., въпреки прогнозираното увеличение на продажбите и продължаващите благоприятни валутни ефекти, Honda очаква средата в международен план да остане „предизвикателна“, включително продължаващо увеличение на разходите. Компанията ще продължи да полага усилия за подобряването на рентабилността и плановете за постигане на консолидирана оперативна печалба от 810 млрд. йени.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Надзорният съвет на VW изисква по-амбициозна софтуерна стратегия