Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

LG Energy посяга към короната при електромобилните батерии с рекордно IPO

Южнокорейската компания разширява производството на батерии за електромобили в 6 страни

LG Energy посяга към короната при електромобилните батерии с рекордно IPO

Снимка: Bloomberg L.P.

Южнокорейският разработчик LG Energy Solution възнамерява да отнеме короната при електромобилните батерии от китайската Contemporary Amperex Technology (CATL), като планира да разшири производството си в шест страни и да разработи авангардни захранващи клетки с приходите от своя потенциално рекорден дебют на фондовата борса, съобщава Nikkei Asia Review.

LG Energy и компанията майка LG Chem се стремят да наберат 12,75 трлн. вона (10,7 млрд. долара) от първичното публично предлагане (IPO), планирано за 27 януари. Ако това стане, стойността на листването ще е поне двойно по-голяма от сегашния рекорд за Южна Корея от 4,9 трлн. вона, принадлежащ на Samsung Life Insurance още от 2010 г.

Подобно IPO ще оцени LG Energy на около 70 трлн. вона, което ще я нареди след лидерите на корейската борса в Сеул Samsung Electronics и SK Hynix. 

Още по темата

Мащабното листване на втория по големина производител на батерии за електромобили в света предизвика еуфория в Южна Корея. Залозите на институционалните инвеститори надхвърлят обема на предлаганите акции с над 2000 към 1.

На фона на нарастващото търсене на електромобили и свързаните с тях батерии някои анализатори смятат, че пазарната капитализация на LG Energy може да достигне границата от 200 трлн. вона.

По време на корпоративно събития на 10 януари главеният изпълнителен директор на LG Energy Квон Йон-су заяви, че компанията ще увеличи производствения си капацитет 2,6 пъти за три години до 400 гигаватчаса (ГВтч).

В последните три месеца на 2021 г. неизпълнените поръчки на компанията скочиха до 250 трлн. вона от 160 трлн. вона към края на юни. LG Energy доставя батерии на автомобилни производители като Volkswagen, Tesla и Audi, както и на алианса на Renault, Nissan и Mitsubishi. Въпреки че се смята, че тези договори са дългосрочни, компанията все още трябва да увеличи капацитета, за да изпълни своите ангажименти.

Плановете за разширяване вече са в ход в шест държави. LG Energy ще инвестира 5,6 трлн. вона в съвместна фабрика с General Motors в САЩ, както и 1,4 трлн. вона в завод в Полша, 1,2 трлн. вона в Китай и 645 млрд. вона в Южна Корея. Освен това разработчикът изгражда съвместно със Stellantis завод в Канада и с Hyundai Motor в Индонезия.

Част от приходите от листването ще бъдат насочени към тези мащабни инвестиции.

Освен това LG Energy работи върху авангардна твърдотелна батерия. Тя разработва и лека литиево-серна батерия, която може да се използва при дронове и летящи таксита.

Надпреварата за лидерската позиция на този пазар се нагорещява. CATL към момента е водещият играч с 25,3-процентен дял, според базираното в Токио Techno Systems Research. LG Energy е втора с 22,7%.

„Ако гледаме технологията на материалите и интелектуалната собственост, ние сме по-напред от CATL”, изтъква Квон. Той е оптимист, че поръчките ще растат, тъй като автомобилните производители в Европа и САЩ ускоряват прехода към електромобилите.

Според Квон основната слабост на CATL е силната ѝ зависимост от китайските клиенти.

„Ние имаме водеща роля, когато става въпрос за осигуряване на глобални клиенти, базирани в Европа и САЩ, което ще увеличи нашия пазарен дял в бъдеще“, посочва той.

В списъка на CATL с международни клиенти изпъкват Tesla, BMW, Toyota и Honda, но компанията все още генерира 80% от приходите си от Китай.

Но заради търговските търкания между Пекин и Вашингтон “за CATL ще бъде трудно да изгради дълбоки взаимоотношения, като съвместни предприятия, със западни компании“, коментира борсов анализатор.

LG Energy също е изправена пред предизвикателства. Мащабните сервизни акции от 2020 и 2021 г. на автомобили с нейни батерии разклатиха нейната международна позиция. Тъй като батериите представляват около 30% от цената на електромобилите, разходите за подмяната им могат да се окажат сериозни спирачки за по-бързото налагане на тези превозни средства.

Контролът на качеството ще бъде от основно значение за мултинационалното разширяване на производството на концерна. LG Energy се присъедини към германския индустриален конгломерат Siemens, за да превърне заводите си в интелигентни фабрики. Качеството на батериите ще се проверява чрез производствена технология, която използва приложения с изкуствен интелект и машинно обучение.

Борсовият дебют на LG Energy ще нажежи конкуренцията на пазара. CATL очаква да разполага с над 670 ГВтч производствен капацитет през 2025 г., което е повече от планираното от LG Energy разширение до 400 ГВтч.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Средната възраст на колите в САЩ расте до рекордно високо ниво през 2022 г.