Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Nissan се насочва към тотална електрификация с новия хибриден модел Note

Концернът се стреми да засили присъствието си в САЩ, поемайки кредит в размер на 2 млрд. долара от Японската банка за международно сътрудничество

Nissan се насочва към тотална електрификация с новия хибриден модел Note

Снимка: Akio Kon/Bloomberg

Японският автомобилен концерн Nissan Motor демонстрира желанието си да електрифицира своето продуктово портфолио с представянето новия хибриден модел Note, съобщава Nikkei Asia Review.

"Ще концентрираме [управленските ресурси] при електрификацията, за да подкрепим обществото в прехода към нулеви емисии", заяви вицепрезидентът на Nissan Асако Хошино по време на онлайн пресконференция.

Представянето на хибрида Note означава, че оттук нататък Nissan приключва с производството на модела, който е най-продаваният автомобил на концерна в Япония.

Чрез масовото производство на хибриди могат да бъдат намалени производствените разходи до нивото при конвенционалните превозни средства, като по този начин ще се подобри рентабилността, изтъкват от Nissan.

Новият Note подкрепя стремежа на Nissan да отговори на по-строгите изисквания относно емисиите на парникови газове по целия свят. 

Още по темата

Автомобилите от серията Note се предлагат основно в Япония. През фискалната 2019 г. Nissan е продал повече от 100 000 превозни средства от този модел, което представлява около 20% от местните продажби на концерна.

Производителят ще пусне в продажба новия модел на 23 декември при цена от 2 029 500 йени (19 413 долара).

Първият изцяло нов Note от осем години насам използва платформа, разработена съвместно с партньора на Nissan в алианса Renault, която разполага с подобрени характеристики за шофиране. Моделът разполага и със система, която автоматично регулира скоростта на автомобила при завоите.

В сравнение с вече наличните на пазара автомобили Note, които изцяло залагат на петролното гориво, най-ниската цена в семейството сега е с около 600 000 йени по-висока от тази, на която ще се предлага хибридът.

Агресивната зелена стратегия на Nissan е подкрепена от увереността на производителя в неговата хибридна технология e-Power.

Nissan разработи системата e-Power, базирана на технологиите, използвани в неговия електрически автомобил Leaf. За разлика от хибридните технологии на Toyota Motor и Honda Motor, които използват двигател с вътрешно горене и електродвигател за задвижване на превозните средства, системата e-Power използва конвенционален двигател само за генериране на електричество и електрически мотор за придвижване на превозни средства. Като концепция хибридите на Nissan са по-близо до електрическите превозни средства, особено когато ускоряват; в същото време те са и по-тихи.

Новият Note отбелязва преминаването на Nissan към второто поколение на технологията e-Power, която включва преработен двигател, инвертор и други основни части. Задвижването от ново поколение подобрява и ускорението. Освен това технологията е по-евтина за производство поради по-малкото компоненти.

При продажбите на Nissan в Япония през фискалната 2019 г. хибридите представляват около 30% от общите продажби,  като концернът бива изпреварен от Toyota, където делът на хибридите достига 40% на Toyota.

Новият Note ще играе водеща роля на местния пазар, тъй като Nissan се опитва да повиши дела на автомобилите с електрическо задвижване, включително на хибридите, до 60% до фискалната 2023 г.

Хибридът отбелязва и повратна точка за Nissan, тъй като производителят започва да ускорява вече стартиралия преход от двигатели с вътрешно горене към по-екологични автомобили.

Nissan очаква глобалните продажби на превозни средства с електрическо задвижване да достигнат над 1 милион броя през фискалната 2023 г. от около 200 000 през фискалната 2019 г. Също така очаква да намали производствените разходи на хибридите до нивото на автомобилите, задвижвани с изкопаеми горива, до 2025 г., изтривайки по този начин разликата в рентабилността.

В същото време Японската банка за международно сътрудничество (JBIC) се съгласи да предостави на Nissan до 2 млрд. долара като част от договор за кредит, който да помогне на концерна да финансира продажбите на автомобили в САЩ. 

Още по темата

Парите са част от споразумение за кредит на стойност 4,1 млрд. долара с Nissan Motor Acceptance Corporation, подразделение на Nissan North America, посочват от JBIC.

Средствата трябва да помогнат на японската компания да продава успешно автомобили на втория по големина автомобилен пазар в света след китайския, като ѝ позволи да предоставя на клиентите заеми, които те могат да погасяват на месечни вноски.

САЩ „са важен пазар за японските автомобилни производители. Финансирането на продажбите се превърна във важен инструмент в бизнес стратегията”, изтъкват от JBIC.

Банката предоставя заеми за финансиране на продажби в чужбина и на други автомобилни производители, включително споразумение в размер на 78 милиона долара от октомври с Honda Motor Co за пазара в Бразилия и едно през септември с Toyota Motor Corp за Южна Африка.

Nissan, третият по големина автомобилен производител в Япония, се фокусира върху ключови пазари, опитвайки се да преодолее кризата в ръководството, която стартира с ареста на бившия председател на компанията Карлос Гон.

Концернът се стреми да повиши пазарния си дял с нови модели в САЩ, Китай и Япония, докато се възстановява от спада на търсенето, предизвикан от пандемията от COVID-19.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Renault представи концептуален електромобил, копие на класическия Renault 5