Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Първият голям европейски град без коли може да се появи през 2020 г.

Сред кандидатите са Осло и Амстердам

Първият голям европейски град без коли може да се появи през 2020 г.

Снимка: Pixabay.com

Първи голям европейски град ще въведе забрана за движение на лични автомобили догодина, прогнозира водещ инвеститор в технологичния сектор, цитиран от Ройтерс.

Според него бумът на електрическите велосипеди и скутери стимулира зелена революция.

Норвежката столица Осло и завзетия от велосипеди Амстердам в Холандия са кандидати да се превърнат в първите градове без коли през 2020 г., а Франция може да ги последва след пет години, казва Мартен Миньо от инвестиционната компания Index Ventures.

„Хората започват да осъзнават, че задръстванията и замърсяването са достигнали повратна точка и не може просто да се добавят още улици – пространството е ограничено, а личният автомобил не е ефективен начин за придвижването на хората“, казва Миньо.

„Извършва се истинска технологична революция… Електромобилите са липсващото звено в транспортната мрежа“, отбелязва той.

Големи градове като Париж, Богота и Джакарта експериментират с дни без автомобили в опит да намалят замърсяването на въздуха и да разчистят улиците, които обикновено са доминирани от трафика.

Същевременно поевтиняването на батериите позволява разработването на широка гама от сравнително достъпни електромобили, казва Миньо.

Електрическите велосипеди и тротинетки под наем чрез компании като Bird и Lime вече са обичайна гледна в централните части на много градове и според Миньо те могат да запълнят празнините, оставени от градския транспорт.

Index Ventures, която е сред компаниите, подкрепили Skype в началния етап от развитието му, а в момента има инвестиции за около 1,6 млрд. долара, е вложила значителна сума в компании за електрическа мобилност като Bird и велосипедите Cowboy, казва Миньо, без да посочва конкретни цифри.

Според него секторът на електрическия транспорт все още е много млад, но компаниите бързо подобряват продуктите си, като се учат от ранните си години, а технологиите се развиват. В същото време градската инфраструктура също трябва да еволюира, допълва Миньо.

Експерти по градоустройство са съгласни, че проектантите отхвърлят личните автомобили.

„Убедена съм, че първият голям европейски град ще се освободи напълно от автомобили, поне в централната част, до 2020 г.“, казва Люси Махони, говорителка на мрежата C40 на градовете, борещи се с климатичните промени.

„Развитието в тази насока и демонстрирането, че освобождаването от автомобили е новата норма ще помогне за смекчаването на непосилния натиск върху градовете ни и обновяването на градските пространства“, допълва тя.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

6
 
1
 
2
преди 9 месеца
Слава Богу, че в БГ всичко се случва 20г по-късно.
В ЕС съвсем изкукват.
2
 
7
 
1
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
И при КомунизЪма нямаше лични превозни средства, а само обществен транспорт, а да и въртолети.

Още от Новини
Китай въвежда стимули за индустрията на нови енергийни превозни средства