Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Бизнес имотите във Великобритания отново набират инерция след Brexit

С излизането на страната от ЕС и разпространението на ваксините анализатори очакват силен скок през 2021 г.

Бизнес имотите във Великобритания отново набират инерция след Brexit

Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Великобритания се намира в третата си национална блокада, борейки се с по-заразния щам на коронавируса. Икономиката ú вероятно ще се свие отново през първото тримесечие. Но анализаторите все пак прогнозират силен скок на недвижимите имоти тази година, пише Wall Street Journal.

Най-големият фактор за това е, че сделката на Великобритания за излизане от Европейския съюз най-сетне е факт, премахвайки политическата и икономическа несигурност, които помрачават пазара от години.

Програмата за ваксиниране на Великобритания също напредва, а икономисти очакват растежът да се ускори през второто полугодие на тази година.

Великобритания „установи нови отношения“ с Европа и наред с ниските лихви това ще стимулира ръст на инвестициите в бизнес имоти, прогнозира Майлс Гибсън, изпълнителен директор на отдела за изследване на имотите във Великобритания в консултантската компания CBRE. Компанията прогнозира инвестиции на стойност 48 млрд. паунда (66 млрд. долара) тази година, което е скок с 30 на сто спрямо 37 млрд. паунда през 2020 г.

От Colliers International са дори още по-оптимистични, като предвиждат инвестициите в бизнес имоти във Великобритания да се ускорят с 36%.

Още по темата
Дори миналата година имаше признаци, че търсенето на офиси в Лондон се възстановява. Инвеститорите са вложили 5 млрд. паунда през второто полугодие на 2020 г., казва Дарил Пери, ръководител на изследванията за Великобритания в компанията Avison Young. Сингапурската инвестиционна компания Sun Venture е сключила най-голямата сделка за придобиването на сградата 1&2 New Ludgate в лондонското Сити, историческия финансов квартал на британската столица, за 552 млн. долара.

Пол Уилямс, главен изпълнителен директор на строителната компания Derwent London, смята, че след пандемията ще се появи вторичен офис пазар. Някои форми на работа от вкъщи ще продължат, но компаниите ще започнат да инвестират в гъвкави, въглеродно неутрални офиси с множество удобства за служителите – от фитнес зала на място до кафенета и тераси на покрива, смята Уилямс.

„Свободните ни площи са много малко. Хората искат да се събират, ако могат“, казва той.

Дори ако компаниите имат по-малко хора в офиса, всеки служител ще изисква повече пространство след пандемията, смята Стивън Клифтън, ръководител на бизнес имотите в консултантската компания Knight Frank.

„Мисля, че в резултат на това повечето организации ще направят известно спестяване на площи, но това ще бъде функционално. Може би те ще се равняват на 5% или 10%“, казва Клифтън.

Анализатори очакват логистичните имоти и секторът на многофамилните жилища да се представят най-добре тази година, подкрепени от растящото онлайн пазаруване и търсене на жилища. Някои дори предвиждат завръщане на блокирания хотелиерски сектор, където инвестициите са намалели със 70% през 2020 г. и достигат малко над 1,8 млрд. паунда, по данни на Knight Frank.

След като бъде отменена настоящата блокада, хотелите на популярни плажни дестинации и локации с красива природа ще поведат възстановяването, казва Хенри Джексън, партньор в отдела за хотели на Knight Frank.

Бизнес пътуванията все още са вяли, но хотелите „ще се възползват от натрупаното търсене от пазара на ваканциите у дома (staycation)“, счита Джексън. Великобритания има население от 66,65 млн. души и едва около 15 хил. хотела, а „всеки иска смяна на пейзажа“, казва той.

В един от най-големите проекти за бизнес имоти в Лондон британската инвестиционна компания Yoo Capital и германската Deutsche Finance International преустройват историческия изложбен център „Олимпия“ в западната част на Лондон. Проектът за реновиране на имота от 1886 г. на цена от 1,3 млрд. паунда ще включва място за жива музика с капацитет от 4400 души, което ще се управлява от базираната в Лос Анджелис компания AEG Presents, рекламираща музикалния и арт фестивал „Коачела“ в Калифорния. „Олимпия“ ще включва също хотели, управлявани от Hyatt Regency и холандския бутиков бранд citizenM.

„Историята ни показва, че след войни и пандемии хората са социални животни и бързо се връщат към всички дейности, които подкрепят човешкото общество. Хората копнеят да се върнат към нормалното“, казва Джон Хичкокс, президент на Yoo Capital.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от По света
Масовата емиграция превръща Хонконг в пазар на наемателите