Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Мерките за устойчивост на модните марки изостават спрямо ръста на бизнеса им

Все повече компании от сектора се ангажират с ограничаването на отпечатъка си върху природата, но напредъкът в тази посока е бавен

Мерките за устойчивост на модните марки изостават спрямо ръста на бизнеса им

Снимка: Архив Ройтерс

Прогресът на модната индустрия в намаляването на отпечатъка ѝ върху природата не се случва толкова бързо, за да отговори на бързия ѝ растеж, сочи доклад на консултантската компания BCG и групи за устойчива мода, пише Bloomberg.

Модни марки подобриха своето влияние върху обществото и природата през 2018 г., но напредъкът им е бил по-бавен от този през предходната година, показва докладът. Той измерва усилията на брандовете да създадат и имплементират редица инициативи, като намаляването на вредните емисии и използването на вода, насърчаването на използването на устойчиви материали.

Euromonitor очаква световния пазар на дрехи и обувки да расте с около 5% годишно до 2030 г. Това ще означава, че годишното производство на модни стоки ще расте с над 100 млн. тона, оказвайки „безпрецедентен натиск върху природните ресурси“, сочи докладът.

„Индустрията наистина трябва да ускори темпото. Марките работят в тази посока с по-бавен темп и същевременно наблюдаваме огромно увеличение на производството“, твърди Мортен Лехман, главен директор „Устойчивост“ в Global Fashion Agenda, една от групите, които спонсорират създаването на доклада.

Още по темата

Модни компании от всички части на ценовия спектър – от модния гигант в бързата мода Hennes & Mauritz до луксозни играчи като Kering, който притежава Gucci, обявиха нови ангажименти към устойчивостта през следващите години. Потребители и регулатори са все по-загрижени за цената на бързо развиващата се индустрия, чиито вредни емисии се очаква да бъдат повече от тези на всички международни полети и на морското корабоплаване взети заедно.

Увеличаването на търсенето на модни продукти, водено от развиващи се страни и в частност от Китай, означава, че промените рядко са достатъчни, за да намалят влиянието на марките върху природата в абсолютни стойности.

Говорителка на H&M заяви, че докладът не отразява напълно напредъка, който обещаха. Шведският търговец на дребно намали общите си вредни емисии с 11% от 2017 г. насам и насърчи използването на рециклирани, органични и памучни дрехи до 95%.


 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Asos отправи трето предупреждение за печалбата си