IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мерките за устойчивост на модните марки изостават спрямо ръста на бизнеса им

Все повече компании от сектора се ангажират с ограничаването на отпечатъка си върху природата, но напредъкът в тази посока е бавен

09:22 | 07.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Прогресът на модната индустрия в намаляването на отпечатъка ѝ върху природата не се случва толкова бързо, за да отговори на бързия ѝ растеж, сочи доклад на консултантската компания BCG и групи за устойчива мода, пише Bloomberg.

Модни марки подобриха своето влияние върху обществото и природата през 2018 г., но напредъкът им е бил по-бавен от този през предходната година, показва докладът. Той измерва усилията на брандовете да създадат и имплементират редица инициативи, като намаляването на вредните емисии и използването на вода, насърчаването на използването на устойчиви материали.

Euromonitor очаква световния пазар на дрехи и обувки да расте с около 5% годишно до 2030 г. Това ще означава, че годишното производство на модни стоки ще расте с над 100 млн. тона, оказвайки „безпрецедентен натиск върху природните ресурси“, сочи докладът.

„Индустрията наистина трябва да ускори темпото. Марките работят в тази посока с по-бавен темп и същевременно наблюдаваме огромно увеличение на производството“, твърди Мортен Лехман, главен директор „Устойчивост“ в Global Fashion Agenda, една от групите, които спонсорират създаването на доклада.

Модни компании от всички части на ценовия спектър – от модния гигант в бързата мода Hennes & Mauritz до луксозни играчи като Kering, който притежава Gucci, обявиха нови ангажименти към устойчивостта през следващите години. Потребители и регулатори са все по-загрижени за цената на бързо развиващата се индустрия, чиито вредни емисии се очаква да бъдат повече от тези на всички международни полети и на морското корабоплаване взети заедно.

Увеличаването на търсенето на модни продукти, водено от развиващи се страни и в частност от Китай, означава, че промените рядко са достатъчни, за да намалят влиянието на марките върху природата в абсолютни стойности.

Говорителка на H&M заяви, че докладът не отразява напълно напредъка, който обещаха. Шведският търговец на дребно намали общите си вредни емисии с 11% от 2017 г. насам и насърчи използването на рециклирани, органични и памучни дрехи до 95%.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още