Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

„Теленор България“: Вероятно няма да се ребрандираме

Предпочитам да запазим вече разработената марка, заяви в интервю за технологичното предаване UpDate главният изпълнителен директор Джейсън Кинг

гледано: 6100   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
2 гласа

Когато в средата на 2018 г. холандската финансово-инвестиционна корпорация PPF Group на милиардера Петър Келнер официално придоби телекомуникационните активи на норвежкия телеком Telenor в Централна и Източна Европа, тоест в България, Унгария, Черна гора и Сърбия, регионът навлезе в тенденция, позната от останата част на континента – консолидация и превръщане на телекомите в оператори и създатели на съдържание. Тогава стана ясно, че според договора българският оператор ще има правото да оперира под норвежкия бранд в продължение на 33 месеца след осъществяването на сделката. Този период изтича през 2021 г., а сега става ясно, че до ребрандиране може би въобще няма да се стигне.

„Засега нямаме взето конкретно решение, но моето лично мнение е да останем част от марката Telenor, защото се приема много добре на българския пазар. Изградихме добра компания и я развихме. Ако няма друго влияние, бих искал да запазим това име“, каза в интервю за водещия на технологичното предаване UpDate по Bloomberg TV Bulgaria Бойчо Попов главният изпълнителен директор на мобилния оператор Джейсън Кинг.

Още по темата


„Този процес (по ребрандиране, б.ред.) е не само времеемък, но и много скъп. Разглеждаме няколко варианта. Единият е да продължим да работим с настоящата марка, другият е да използваме съществуваща наша марка (на друг пазар, например О2, б. ред.). Освен това разглеждаме варианта да създадем нова марка – нещо, което колегите в България смятат за интересно. Засега няма конкретно взето решение, това е решение, което се взема с нашите акционери... Всички варианти са отворени, но ако мога да направя нещо по въпроса, бихме запазили марката Telenor, защото изградихме голямо доверие сред клиентите си....”, заяви Кинг.

PPF Group има лиценз за използване на името в региона  до началото на 2021 г. и се очакваше дотогава фондът да реши дали да обедини всичките си телеком активи под една шапка, или да се опита да продължи правата за ползване на бранда. Но е известно, че пълната смяна на корпоративната идентичност е доста бавен, трудоемък и преди всичко скъп процес, особено ако се прави на няколко пазара. Австрийците от A1 Group имаха нужда от почти две години, за да завършат пълното ребрандиране на всичките си поделения - процес, който продължава и днес. Но ребрандирането и промяната може да обхванат и останалите бизнес области - билинг, ERP- и CRM-системи, сайтове, мобилни приложения и др. 

Когато норвежката Telenor стъпи в България, тя не само придоби "Глобул" за 717 млн. евро, но инвестира сериозна сума в ребрандиране и пълна подмяна на мрежата. Преди година пък самият Джейсън Кинг коментира пред медии, че някои елементи ще бъдат заменени, а други – лицензирани. 

Едно евентуално решение за запазване на името обаче може да е сигнал и за процес, очакван от много анализатори – скорошно продаване на оператора. Особено ако бъде подсладен с медийна компания, каквато е придобитата от PPF Group bTV Media Group. При първата си официална среща с медиите Кинг заяви, че „чехите преследват дългосрочна стратегия тук“. Но българският мобилен оператор вече е собственост не на стратегически, а на финансов инвеститор, за който най-голямо значение има трупането на възможно най-висока печалба. А операторът става много по-ценен и лесно продаваем, ако върви в комплект със силна медийна компания.

Още по темата

Малко преди да купи “Теленор България”  Келнер се опита да придобие българската медийна организация „Нова броудкастинг груп” за 185 млн. евро в брой. Седмици след официалното обявяване на сделката стана ясно, че фондът на чешкия милиардер иска да придобие всички мобилни операции на Telenor в региона. Тоест, още в началото той планираше в България да разполага с конгломерат между телеком и медийна група. Тези планове обаче бяха стопирани от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която забрани трансакцията, а по-късно шведската MTG Group сключи сделка за продажбата с компания на братя Доусчиеви на същата цена -  185 млн. евро.

В крайна сметка обаче Келнер не се отказа от първоначалния план и малко по-късно PPF Group придоби собственика на bTV за 2,1 млрд. долара

Планове за предлагане на телевизия

Засега малка част от намеренията на PPF Group за Теленор в България са ясни. 2018 г. бе белязана от смяната на собствеността, а компанията я изкара по инерция, разчитайки на 12-месечната стратегия на норвежкия собственик. 2019 г. също не хвърли много светлина, а остави впечатление, че операторът се въздържа от прекалено сериозни инвестиции. Всичко това поражда повече въпроси, отколкото отговори.

В интервюто си за UpDate Кинг се опитва да хвърли малко повече светлина. Запитан дали компанията не планира да предлага и телевизионна услуга, която засега не оферира за клиентите си, за разлика от конкурентите А1 и Виваком, Джейсън Кинг заяви, че точно това е посоката, в която се развива телекомът в последната година.

„Работим с HBO GO и Diema Play, включително и с компании за аудио услуги. Ще продължим да предлагаме ново съдържание. Водим и преговори с още партньори, за да предоставяме още услуги. Може да разгледаме и възможността за линейна телевизия, а наскоро пуснахме нова услуга за фиксирани мрежи, която предлага скорост до 100 мегабита в секунда. Това са част от бъдещите ни планове за следващите тримесечия“, заяви мениджърът.

Той не изключва възможността за по-бърза експанзия на телевизионния пазар чрез придобиване на кабелен оператор.

„В ДНК-то ни е да следим какво се случва, ако се появи възможност, ще я разгледаме, и ако има смисъл, ще анализираме възможността за придобиване. Консолидацията е нещо, което се случва и на този пазар и няма да спре скоро – не само при мобилните оператори, но и при фиксираните мрежи“, посочва той. Според него по отношение на налагането на различните технологии в телекомуникационното пространство, независимо дали става дума за фиброоптични влакна, медни кабели или други, безжичните мрежи ще надделеят над всички останали методи. „Това ще бъде голяма възможност за оператор като Теленор”, убеден е Кинг.  

Кога 5G ще стъпи в България и ще работят ли операторите съвместно по разгръщането на мрежата вижте във видеото!

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (12)

   1| 2    
0
 
3
 
12
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Другите като се ребрандираха какво? Пак си останаха същите ***.
2
 
7
 
11
Dr. Vatnikov до: Varfor
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Именно, значи знаеш. Индия в момента е страхотна възможност и затова изтеглят капитали от малки пазари с умерена доходност, не само от България и ги насочват натам. На такива, като Теленор, в БГ никой не им прави проблем, прекалено са големи.
1
 
6
 
10
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Не е пряко по темата, но се надявам Теленор в някакъв момент да си оправят онлайн магазина, че е голяма мъка.
2
 
10
 
9
Varfor до: Dr. Vatnikov
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Всъщност точно това е причината - със свежия капитал насочиха инвестициите си към азиатските пазари, където има огромни възможности. Българския пазар с демографския си срив колко важен е според теб?
6
 
3
 
8
Dr. Vatnikov до: Varfor
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Ако имаше представа защо норвежците продадоха, щеше да знаеш, че причината за изтеглянето не е "видяха за какво става въпрос тук и си биха камшика".

Още от Телекомуникации
Мит е, че България има най-добрия интернет