Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Акциите на Slack се изстреляха с 48% над референтната цена

Дебютът в четвъртък прави Slack втората по капитализация технологична компания, която става публична през тази година, след Uber

Акциите на Slack се изстреляха с 48% над референтната цена

Снимка: Ройтерс

Парадът от първични публични предлагания от Силициевата долина през тази година се радва на смесено приемане от страна на инвеститорите. Акциите на Slack Technologies Inc. поскъпнаха силно, след като тя стана публична компания без IPO.

Slack отвори търговията при цена от 38,50 долара на Нюйоркската фондова борса в четвъртък, доста над референтната цена от 26 долара, която беше определена за акциите в директното листване. Книжата приключиха сесията с ръст от 48% на ниво от 38,62 долара, което даде на компанията пазарна стойност от 19,5 млрд. долара, изчислява Bloomberg.

Това е огромно увеличение от последния кръг на частно финансиране на Slack през август, който оцени компанията на 7,1 млрд. долара. Дебютът в четвъртък прави Slack втората по капитализация технологична компания, която навлиза на американските пазари през тази година, надмината само от Uber Technologies Inc. със стойност 75 млрд. долара, и надвишавайки Lyft Inc. с нейните 18 млрд. долара.

Софтуерната компания Slack Technologies избра Нюйоркската фондова борса (NYSE) за своето директно листване - вторият път, в който голяма компания избира тази борса за такъв тип необичайно първично публично предлагане.

Компанията, която предлага платформа за работна комуникация, последва стъпките на Spotify Technology в директното листване.Всички останали борсови новаци, като Uber, Lyft, Zoom, Pinterest, Pagerduty и Crowdstrike избраха традиционния път чрез инвестиционни банки, който е по-скъп, но по-безрисков.

Още по темата

При директното листване, за разлика от IPO, банките не гарантират предлагането и не се продават нови акции, така че компанията не получава допълнителни пари за операции. Това е просто начин съществуващите акционери да получат ликвидност, като регистрират акциите си за продажба на публичния пазар. Освен това за Slack не е необходимо да набере повече пари, тъй като вече разполага с повече от 800 млн. долара в брой. Slack заяви, че е ангажирала Goldman Sachs, Morgan Stanley и Allen & Company като финансови съветници и още няколко фирми като асоциирани финансови консултанти, които да подпомагат процеса.

Въпреки че банките обикновено помагат при определянето на цените при IPO, NYSE определи референтната цена за Slack от 26 долара в сряда вечер. Цената на отваряне за обикновените акции на Slack от клас A се определя от поръчките за покупка и продажба, събрани от NYSE от брокерите дилъри.

Подобно на много технологични компании, Slack дебютира с двойна класова структура, като акциите от клас Б гарантират 10 гласа на акция, за да се консолидира правото на глас сред топ акционерите. Според проспекта на Slack Accel е най-големият акционер на компанията с 24% дял, следван от Andreessen Horowitz с дял от 13,3% и Social Capital с 10,2%. Главният изпълнителен директор на Slack Стюарт Бътърфийлд притежава дял от 8,6%, а SoftBank притежава 7,3%.

В структурата на акциите на Slack с двоен клас акциите от клас Б трябва да бъдат превърнати в обикновени акции от клас А, преди да могат да бъдат продадени. Общият обем на търговия в първия ден е бил около 140 млн. акции, според данни на Bloomberg. Това е с около 30 млн. акции повече от очакваното, според източник, запознат с очакванията на банките.

В сряда Slack заяви, че 194 млн. акции са били превърнати в обикновени акции, което сигнализира за броя, който е можел да бъде продаден. 

Slack отчете нетна загуба от 138,9 млн. долара при приходи от 400,55 млн. долара за годината, приключила на 31 януари. Към 31 януари Slack има над 10 млн. дневно активни потребители, а броят на плащащите клиенти се е увеличил с 49% през годината.

Slack също наблюдава голям растеж сред най-високо платените  клиенти - тези, които плащат над 100 000 долара годишно. Броят на клиентите в тази група се е увеличил почти двойно през годината в сравнение с фискалната 2018 г., става ясно от проспекта.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Унгария бе засегната от голяма кибератака от Азия