Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

ЕС принуждава интернет компаниите да премахват екстремисткото съдържание за час

При системно несправяне компаниите могат да бъдат глобени с до 4% от годишните си глобални приходи

ЕС принуждава интернет компаниите да премахват екстремисткото съдържание за час

Снимка: Ройтерс

Европейската комисия ще предложи нови закони в сряда, които ще дадат на Google, Facebook, Twitter и други интернет компании един час, в който те ще трябва да премахват екстремистко съдържание в платформите си. В противен случай ще им бъдат начислявани глоби, предава Ройтерс.

Комисията съобщи на тези компании през март, че им дава срок от три месеца, в който да покажат, че премахват екстремисткото съдържание по-бързо, или ще бъдат изправени пред законодателство, което да ги принуждава да го направят. 

За какво по-конкретно става дума? ЕК настоява съдържание, подбуждащо към или застъпващо се за екстремистки престъпления, насърчаване на екстремистки групи или показващо как се извършват такива действия, да бъдат премахвани от интернет в рамките на до един час от получаването на съответната заповед от националните органи.

Още по темата

С предложението, което ще се нуждае от подкрепа от страните от ЕС и Европейския парламент, от интернет платформите също ще се изисква да предприемат проактивни мерки, като разработване на нови инструменти за премахване на злоупотребите и човешки надзор върху съдържанието. 

Доставчиците на услуги ще трябва да предоставят годишни доклади за прозрачност, за да докажат своите усилия за справяне с злоупотребите. А онези компании, които системно не успяват да премахнат екстремисткото съдържание, могат да бъдат глобени с до 4% от годишните си глобални приходи. Доставчиците на съдържание обаче имат правото да оспорват нарежданията за премахване на съдържание.

На свой ред те отправят искане към националните правителства да създадат капацитет за идентифициране на екстремистко съдържание онлайн, за санкциите и процедурите за обжалване.

Освен това браншът от декември 2015 г. насам работи в рамките на доброволно партньорство за спирането на злоупотребата с интернет от страна на международни екстремистки групи, като по-късно създаде бази данни с хешове, за да открива по-добре екстремисткото съдържание.

Комисията ще запази доброволния си кодекс за поведение при наличие на реч на омразата, който бе сключен с Facebook, Microsoft, Twitter и YouTube през 2016 г. Оттогава и други фирми оттогава обявиха плановете си да се присъединят към него.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Web
Стиглиц: Изкуственият интелект може да увеличи неравенството