IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google се прощава с имената AdWords и DoubleClick

Интернет гигантът ще ребрандира рекламните си предложения

10:25 | 27.06.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Google обяви в сряда най-голямото ребрандиране на нейния рекламен софтуер, оставяйки зад гърба си марките DoubleClick и AdWords, с което цели да фокусира услугите си за рекламодатели и търговци на реклама, предава Ройтерс.

Директори на компанията заявиха, че таксите не се променят и никакви услуги не е планирано да се сливат. Компанията ще запази марките AdSense и AdMob за всички рекламни технологии, които имат за цел да работят съответно с малки уебсайтове и разработчици на мобилни приложения.

Но нейният основен инструмент за купуване на реклама вече ще се казва Google Ads, с достъп до търсачката на Google, до видео платформата YouTube, магазина за приложения Google Play и 3 млн. партньорски локации в мрежата. Основният интерфейс за Google Ads ще бъде опростен, обясниха директори, посочвайки, че автоматизацията ще стои зад дизайна на реклами и решенията къде трябва да бъдат позиционирани.

Високият клас софтуер за рекламодатели ще бъде наречен Google Marketing Platform. Google Ads Manager ще бъде допълнителен инструмент за големи търговци.

Браян Уейсър, старши финансов директор в Pivotal Research, заяви, че услугите на Google предизвикват "голямо объркване" сред хората, които нямат опит в индустрията.

Сридар Рамасвами, старши вицепрезидент за рекламата в Google, коментира пред репортери, че рекламодателите са объркани, когато чуят, че трябва да отидат в Google AdWords, за да купят реклами в YouTube. Google Ads ще служи като „входна врата“ към услугите на компанията, допълни той.

AdWords стартира през 2000 г., за да позиционира рекламни текстове в търсачката. Google придоби рекламния софтуер DoubleClick през 2008 г.

Но все по-големите опасения за сигурността на данните и монопола през миналата година накараха много критици през миналата година да поискат от регулаторите да разделят рекламния бизнес на Google, който е станал прекалено силен.

Рамасвами обясни, че трите преименувани услуги се фокусират върху различни потребителски групи и клиентите продължават да имат опцията да интегрират инструменти, които не са на Google, в услугите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:09 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още