IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кои са компаниите с най-силно влияние в дигиталната ера?

Според Morgan Stanley редица гиганти налагат влиянието си в поне една или повече индустрии

14:11 | 09.10.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Нужно е нещо повече от здрави основи, за да влезеш в новия списък на Morgan Stanley, коментира Bloomberg. Класацията включва големи имена, които според компанията налагат значителни промени в поне една, ако не и в повече индустрии и вече са достигнали сериозен мащаб.

Екипът, който включва анализатори като Браян Новак и Адам Джонас, казва, че тези компании „са сегашните победители в цифровата ера".

Над три четвърти от имената са вписани в САЩ, като останалата част идват от Азия. В класацията няма европейски имена, а част от победителите са:

Alibaba Group

Въпреки че акциите на компанията поскъпнаха с над 50% през последната година, анализаторите казват, че има още пространство за развитие. „Вярваме, че Alibaba монетизира само частица от стойността, която предоставя на търговци и брандове. Нейното решение тип обслужване на едно място в затворен цикъл от дигитален маркетинг и търговия, подкрепяно от 500 млн. единни идентификатори, носи потенциала за дългосрочно генериране на печалба“, казват експертите.

Apple

Няма как да твърдим, че Apple не оказва влияние, въпреки че акциите изпитват затруднение през последната година, като анализаторите се тревожат, че въздействието на компанията запада. Morgan Stanley обаче вярва в главния изпълнителен директор Тим Кук и казва, че компанията все още може да се разшири и извън технологиите. „Вярваме, че Apple има потенциала да оказва влияние в нови индустрии като медии, телекомуникационен и автомобилен сектор и фармацевтика“, смята той. 

Priceline Group

Въпреки възможните заплахи от други влиятелни компании като Airbnb анализаторите казват, че Priceline е достатъчно голям лидер в индустрията, за да остане доминираща сила. „Priceline се възползва от предимството си от гледна точка на мащаба и харчи над 3 млрд. долара за онлайн реклама, което води до съществено предимство при привличането на клиенти в сравнение с легендарни хотелски брандове“, пише в анализа. 

Amazon.com

Най-големият онлайн търговец на дребно дори не приближава края на подема си. Според анализаторите Amazon има още потенциал да влияе сериозно на индустрии като потребителска търговия на дребно, транспорт, медии, хранителни стоки и доставка на храна.

Facebook

Няма повод да поставяме под въпрос продължаващата способност на гиганта в социалните медии да монетизира офертите си, пише екипът. „Facebook продължава да се възползва от потенциала си за трупане на печалба чрез продължителни иновации и разширяване на стойността на потребителите и рекламодателите“.

Други имена в списъка включват компанията майка на Google Alphabet, китайската онлайн търсачка Baidu, Netflix, както и Tencent Holding. По-голямата част от списъка се представя изключително добре в индекса S&P 500 от началото на годината досега, като акциите на компании като Facebook и Alibaba са поскъпнали с 23%, а на Tencent – с 38%. Netflix се представя най-зле със спад на цената на акциите от 15%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още