До края на декември работниците или служителите трябва да представят необходимите документи пред своя работодател по основно трудово правоотношение, ако искат да ползват данъчните облекчения за деца чрез него, напомнят от Националната агенция за приходите (НАП).
Двете декларации - за ползване на данъчното облекчение за деца по чл. 22в и данъчното облекчение за деца с увреждания по чл. 22г от Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ), са публикувани на интернет страницата на НАП.
Данъчните облекчения за деца и за деца с увреждания за 2016 г. могат да се ползват по два начина.
Първият начин е чрез работодателя, който е задължен да извърши годишно облагане на доходите от трудови правоотношения на съответното лице до 31 януари 2017 г.
В този случай е необходимо служителят да предостави на работодателя си декларация за данъчно облекчение за деца и/или декларация за данъчно облекчение за деца с увреждания, както и останалите необходими документи, до 31 декември 2016 г.
Вторият начин е с подаване на годишната данъчна декларация за 2016 г. – до 2 май 2017 г. (30 април е в неделя, а 1 май е официален почивен ден).
Към нея трябва да се приложи и съответният образец на декларация.
Данъчното облекчение за деца дава възможност сумата от годишните данъчни основи да се намали в зависимост от броя на децата: с 200 лв. за едно ненавършило пълнолетие дете; с 400 лв. – за две ненавършили пълнолетие деца; или с 600 лв. за три или повече ненавършили пълнолетие деца. Към формуляра се прилага и декларация от другия родител, че за 2016 г. същият няма да ползва намалението.
Данъчното облекчение за деца с увреждания дава възможност сумата от годишните данъчни основи да се намали с 2 хил. лв. за отглеждане на дете с 50 или с над 50 на сто степен на увреждане. Условията се описват в декларацията и се прилага копие от валидно решение на ТЕЛК/НЕЛК, както и декларация от другия родител, че за 2016 г. той няма да ползва намалението.
И двата вида облекчения се ползват до размера на сумата от годишните данъчни основи.
Когато данъчното облекчение за деца и/или за деца с увреждания е ползвано в пълен размер при работодателя по основното трудово правоотношение, но физическото лице подава годишна данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2016 г., към годишната данъчна декларация не следва да се прилагат декларациите за данъчно облекчение за деца и за деца с увреждания, както и останалите необходими документи.


Цолов може да направи дебюта си в F1 до броени дни
Оставиха в ареста варненски дилър, разпространявал амфети, докато бил под домашен арест
Обрат в делото срещу испанския шаман, съдът го пусна на свобода
Няма повишение при застраховките на товарите през Черно море, засега
Борисов призова Йотова да разсекрети частта от стенограмата на КСНС
Искрен Иванов: Някои европейски страни стават все по-диалогични с Русия
Alphabet преговаря за оценка от поне $40 млрд. за Isomorphic Labs
Стратег предвижда срив от над 30% на S&P 500 и Stoxx Europe 600 догодина
Сръбската опозиция обвини властта в нарушения преди извънредните избори
Тръмп се дистанцира от двама съветници, работили за проруска власт на Балканите
Toyota представи нов водороден автобус
Отбор от Формула 1 си търси със съд безследно изчезнал болид
BMW представи iX4 – 612 к.с. и 3,9 секунди от 0 до 100
Ново правило за млади шофьори навлиза в Европа
Audi ще пусне електромобил с турбо дупка и вибрации
30 души загинаха при руски удар по автобуси в Краматорск
Пеевски: Пълно фиаско за Демерджиев, само лъжи видяхме
Във Виетнам арестуваха 12 души за кражбата на 2700 котки за консумация
Експерт: Експлозията и бързото потъване на кораба означава, че е превозвал взривни материали