IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германската Metro изненадващо обещава по-висок дивидент

Акциите на веригата магазини за търговия на дребно поскъпнаха с 15% след новината

11:49 | 25.11.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Акциите на Metro AG поскъпнаха до най-високото си ниво за последните три месеца, след като германската верига магазини за търговия на дребно предложи изненадващо повишение на дивидента и обеща да плати по-голяма част от печалбата на акционерите в резултат на по-добро оперативно представяне и по-силен счетоводен баланс, съобщава Bloomberg.

Цената на акциите се вдигна с 5,8% до 30,695 евро* в ранната търговия във Франкфурт. Акциите са поскъпнали с 15% от началото на годината досега, тъй като базираната в Дюселдорф компания продава затруднените си отдели и подобрява магазините си и уеб сайтовете си.

Metro планира да плати дивидент от 1 евро на акция за фискалната година, приключила през септември, спрямо 90 цента през миналата година. Анализаторите не очакваха промяна на дивидента, сочи медианната оценка на 24 икономисти, анкетирани от Bloomberg. Акционерите ще получат между 45% и 55% от печалбата, каза компанията, повишавайки съотношението от диапазона между 40% и 50%.

Главният изпълнителен директор Олаф Кох продаде магазините Galeria Kaufhof тази година, за да се фокусира върху веригите като магазините за електроника Saturn, както и Cash & Carry, и за да намали дълга. В същото време той търси нови цели за придобиване, след като купи базираната в Сингапур Classic Fine Foods и други компании, за да разшири и модернизира предлаганите от Metro продукти.

“Metro Cash & Carry отчита вече девет тримесечия с ръст на продажбите на годишна база, а Media-Saturn – пет подобни тримесечия“, каза Кох. „Нещо повече, подобрили сме качеството на резултатите си и чрез по-силния си баланс можем да продължим инвестициите си в бъдещия растеж“.

Компанията планира да представи резултатите за фискалното четвърто тримесечие на 15 декември. 

В България Metro AG влезе през март 1999 г. чрез METRO Cash & Carry, като тогава откри два обекта – в София и Пловдив. В момента компанията има 14 обекта на територията на страната. Концернът обаче няма магазини от веригата Kaufhof в страната ни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 00:12 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още