IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Б. Байков: Трябва да си изградим имидж на европейска туристическа дестинация

Нужно е да се промени комуникационната стратегия на държавата за промотирането на българския турзъм, смятат от бранша

20:20 | 15.10.15 г. 1
Автор - снимка
Редактор
Б. Байков: Трябва да си изградим имидж на европейска туристическа дестинация

Туристическата индустрия има нужда от целенасочена туристическа реклама, за което е нужно да се промени комуникационната стратегия на държавата по отношение промотирането на българския турзъм. Това послание към държавата в лицето на туристическото министерство отправиха от Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти.

Все още очакваме данни за това как туристическата реклама е разпределена по пазари, по продукти, по месеци, по медии и т.н, нещо, за което от години апелираме, но досега няма резултат, посочи председателят Байко Байков. Той напомни, че браншът участва в Националния съвет по туризъм, който формира националната политика по отношение на държавния маркетинг и реклама, но решенията му са консултативни, което според Байков трябва да се промени.

Председателят на Асоциацията обобщи, че е наложително да се промени нашата комуникация със света по отношение на туристическия продукт, защото към днешна дата в чужбина не ни възприемат като европейска дестинация.

„В чужбина не ни припознават като европейска туристическа дестинация и не знаят, че сме в ЕС”, каза Байков.

По думите му браншът очаква от Министерството на туризма конкретни резултати в две посоки. Първата е да се промени отношението към легалните играчи в бранша и структурите, които ги представляват. Нищо не пречи на държавата да издири необходимите механизми, за да взаимодейства с тези структури. На второ място Байков посочи, че трябва да се промени фокусът на нацоналния маркетинг и реклама - да се измести от Източна Европа към Европейския съюз.

Експертът обясни, че не провеждаме национален маркетинг чрез участия на изложения в Италия например или в Скандинавия.

„Не може две трети от бюджета за реклама да бъде за изложения в страни от бившия Съветски съюз, а точно обратното. Защото там са тези, които могат да създадат устойчивост на българската туристическа индустрия. Това са туристите, които без виза веднага могат да се качат на самолета и веднага да дойдат в България”, каза Байков.

Всяка година държавата финансира изработването на нов национален щанд, за който се харчат около 2 млн. лв., допълни Калин Григоров от УС на Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти в контекста на апела към активна и прозрачна комуникационна стратегия. Той определи това като „абсолютно безумие”, защото Хърватия, например, 20 години участва с един и същи щанд и то изключително успешно.

Обществото бива заблуждавано, че ни е необходим всяка година нов щанд, за да се направи обществена поръчка за 2 млн. лв., при условие, че един щанд струва не повече от 200 хил. лв., допълни експертът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:17 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
redcretin
преди 8 години
О, знаят ви мнооого добре и по света ;) Безплатни солени *** бани!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още