Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Над 2 млрд. лева ще струва доизграждането на магистрала "Хемус"

За скоростния път Видин - София ще са необходими около 800 млн. евро и засега няма осигурено финансиране

Над 2 млрд. лева ще струва доизграждането на магистрала "Хемус"

Снимка: Архив Ройтерс

Над 2 млрд. лева ще са необходими за довършването на магистрала „Хемус“. Това каза в отговор на въпрос на депутата от БСП Васил Антонов министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

От тези средства за момента са осигурени от бюджета чрез преструктуриране почти 24 млн. лева - 22,8 млн. лева, одобрени от Министерския съвет през януари, за стартирането на два участъка и авансово финансиране на договорите с изпълнителите, и още 1 млн. лева от бюджета на Агенцията „Пътна инфраструктура“.

Изцяло осигурено е финансирането за строителството на отсечката от Ябланица до Боаза. Изчаква се решението на Върховния административен съд по жалбата срещу избора на изпълнител, за да се сключи договорът, обясни министърът.

Днес трябва да се отворят документите в процедурата за участъка от пътен възел „Белокопитово“ до пътен възел „Буховци“. 

Още по темата

По думите на Нанков държавната администрация продължава да търси начини да финансира довършването на магистралата. Една от възможностите е това да става за сметка на увеличените постъпления от пътни такси при въвеждането на тол системата.

„Ако не се въведе социално справедливият модел на тол таксите, няма да достига финансиране. Въведе ли се тол такса и електронна винетка, ще има 4-5 пъти по-голям ресурс за рехабилитация и строителство на пътища“, коментира Нанков.

Що се отнася до скоростния път Видин – София, за който пита депутатът Николай Иванов от БСП, пълна проектна готовност има за участък Мездра – Ботевград, за който текат и отчуждения, обясни Николай Нанков.

Отсечката Видин – Монтана е на идеен проект и има ОВОС, който се обжалва. В края на миналата година е дадено разрешение за предварително изпълнение. Според графика изготвянето на техническия проект трябва да приключи към септември т.г. През 2018 г. трябва да бъде обявен търгът. Плановете са той да приключи до края на същата година, ако няма обжалвания, посочи регионалният министър.

Стойността на проекта е 450 млн. евро с ДДС.

За отсечката Монтана – Враца също има идеен проект, но се налага да се направи нов ОВОС, каза още Нанков. Според индикативния график процедурата би трябвало да бъде обявена към края на 2018 г. Стойността на отсечката е 150 млн. евро с ДДС.

Най-лесна за изпълнение се очертава да е отсечката Мездра – Ботевград, която трябва само да се рехабилитира и няма отчуждения. Стойността на този проект е само 10 млн. евро, коментира Николай Нанков.

Цялата отсечка ще струва около 800 млн. евро, като засега няма осигурено финансиране, подчерта министърът.

Той посочи, че пътната инфраструктура ще е един от основните инструменти за преодоляването на диспропорциите в развитието между Северна и Южна България.

По статията работиха: автор Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (4)

0
 
4
 
4
forexboy до: forexboy
преди 2 месеца
Логично възниква въпросът КЪДЕ СА ПАРИТЕ?
0
 
4
 
3
преди 2 месеца
Всяка година в бюджета влизат около 3 милиарда от ДДС, акцизи и други тежести, с които са натоварени цените на горивата плюс приходите от винетки.
1
 
2
 
2
преди 2 месеца
На пътищата с ТОЛ-такси има добра подръжка, а и по-висока дисциплина у шофьорите.
-----------------------------------------
http://fine-clima.wixsite.com/sofia
1
 
9
 
1
преди 2 месеца
"...държавната администрация продължава да търси начини да финансира довършването на магистралата...."

СПРЕТЕ ХЪХРЕШКИТЕ ПОМОЩИ ЗА ОСЕМ МЕСЕЦА И ЕТО: ПАРИТЕ СА НАЛИЦЕ !!!

Ама няма... въобще има ли нещо в тая държава, което да е по-важен приоритет от развъждането на етнопapaзитите?

Още от Икономика и политика
Клас прослужено време завинаги