IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Област Ловеч иска още един пътен възел на "Хемус"

Проектът веднъж вече беше променен, за да се приближи трасето на магистралата до Велико Търново

12:42 | 05.01.16 г.
Област Ловеч иска още един пътен възел на "Хемус"

Област Ловеч настоява на бъдещата магистрала „Хемус“ да бъде изграден още един пътен възел – край с. Дойренци, с който магистралата да се свърже с главния път до Русе.

"Ние няма да се откажем да търсим път за включването му. Това е от важно значение за двете области Плевен и Ловеч. За нас в социален аспект това съоръжение е от приоритетно значение", заяви пред журналисти заместник-областният управител Драгомир Кавалски, цитиран от БТА.

"Продължаваме да търсим път за включване в проекта на пътен възел при село Дойренци, който ще свърже магистралата София - Варна с главен път до Русе и е от изключително значение и за двете области. Освен по технически параметри тази отсечка, а и цялата магистрала, имат и социален характер - за развитие на икономиката и съживяване на целия Северозапад", каза още Кавалски.

Проектът на магистрала „Хемус“ веднъж вече претърпя промени, за да се приближи трасето до Велико Търново, откъдето ще има връзка с бъдещата магистрала Русе – Велико Търново. Старият проект предвиждаше пътят да минава в близост до Павликени.

През декември Националната компания “Стратегически инфраструктурни проекти“, която отговаря за изграждането на „Хемус“, избра Обединение “АМ Хемус Лот 1”, в което участват „Джи Пи Груп” ООД, „Конструксионес Табоада и Рамос“ ООД, „МР Сивил Уъркс“ ООД и „Трансконсулт-22“ ООД, да строи отсечката от магистрала “Хемус” от Ябланица до разклона за Угърчин. Участъкът от разклона за Угърчин до разклона за Плевен и Ловеч ще се изгражда от Обединение “ПСТ Хемус 2”, в което участват „ПСТ Груп“ ЕАД, „Хидрострой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Евро Алианс Тунели“ АД.

Регионалният министър Лиляна Павлова съобщи, че търгът в момента се обжалва от други участници в процедурата. Още не са приключили и отчуждения на имоти по протежение на трасето, така че строителството на 60-км участък ще започне най-рано през 2017 г.

Още не е ясно и откъде ще се намери финансиране. Надеждите са към „Хемус“ да се пренасочат спестени средства от оперативната програма за транспортна инфраструктура, ако се строи алтернатива на дългия тунел на магистрала „Струма“ в Кресненското дефиле. По-вероятно е обаче за „Хемус“ да се търси заем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още