IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Парламентът не прие жп линиите втора категория да се отдават на концесия

Депутатите гласуват изменения в Закона за железопътния транспорт

15:38 | 25.02.16 г.
Парламентът не прие жп линиите втора категория да се отдават на концесия

Парламентът не прие жп линиите втора категория - публична държавна собственост, да могат да се отдават на концесия. Предложението беше направено от Георги Свиленски, Димитър Горов и Георги Търновалийски от БСП и отхвърлено на второ четене с 21 гласа "за", 19 "против" и 33 въздържали се, предаде БТА.

Таксите за пакета за минимален достъп и за достъп до железопътната инфраструктура, която свързва обслужващи съоръжения, се определят на равнището на преките разходи, направени за извършването на влаковата услуга, решиха депутатите. 

Отхвърлено беше и предложението на Георги Свиленски разписанията на автобусните линии от републиканската и областните транспортни схеми да се координират с разписанията на бързите и пътническите влакове с цел постигане на интермодалност и недопускане на нелоялна конкуренция.

Клавдия Григорова-Ганчева (ГЕРБ) посочи, че текстовете за изготвянето на графика на влаковете се съдържат в наредба и не следва да бъдат пренасяни в закона.

Димитър Байрактаров изрази подкрепата на Патриотичния фронт за предложението на Свиленски за координиране на разписанието. "ЖП-то страда от липса на скорост, но като му отнемем и пътниците, ще трябва да го закрием", коментира той.

Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" се ръководи и представлява от изпълнителен директор, който се назначава от министъра на транспорта, записаха още депутатите.

С промените в Закона за железопътния транспорт се утвърждава независимостта на регулаторния орган и се разширяват неговите правомощия с цел гарантиране на ефикасно управление и справедливо и недискриминационно използване на железопътната инфраструктура. Въвеждат се изискванията на европейска директива, която поставя разграничение между предоставянето на транспортни услуги и експлоатацията на обслужващи съоръжения.

Измененията въвеждат в българското законодателство и липсваща разпоредба за използване на електронна товарителница при железопътен превоз на товари.

Гласуването на измененията в Закона за железопътния транспорт на второ четене ще продължи утре.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:20 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още