Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Страхува ли се Snap от Индия?

Компанията подхожда внимателно към развиващите се пазари, но може би има защо

Страхува ли се Snap от Индия?

Снимка: Архив Ройтерс

Чат приложението Snapchat не е готово да навлезе на развиващите се пазари. Или развиващите се пазари не са готови за Snapchat. Кое от двете?

Съдебно дело, заведено на 4 януари, което беше разкрито публично на 10 април, посочва, че компанията майка на Snapchat – Snap, няма интерес да разширява дейността си на други места, освен в богатите страни, пише Quartz.

Делото е заведено от Антъни Помплиано, уволнен след триседмичен престой в Snap. Още през 2015 г. той e изразил в рамките на среща своите притеснения от слабото представяне на приложението извън САЩ.  Опасенията му обаче са посрещнати остро от съоснователя на компанията Евън Шпигел.

„Това приложение е само за богати“, коментира той според Помплиано. „Не искам да се насочвам към бедни страни като Индия и Испания“, допълва той.

Помплиано твърди, че разпространяването на тази информация вътрешно в екипа му е коствала работата. Snap пък посочва, че мъжът е бил уволнен заради слабите си резултати.

Компанията отрече главният изпълнителен директор да е казвал подобно нещо, но пренебрежителната му бележка вече беше набрала популярност. Ядосани индийци оставиха слаби отзиви за приложението в магазините за приложения, а в Twitter се стигна до появата на хаштаговете #UninstallSnapchat и #BoycottSnapchat. Индийски хакери пък заплашиха да разпространят данните на 1,7 млн. потребители на Snapchat в знак на отмъщение.

Ето нещо за размисъл: думите на Шпигел може да са подбрани зле, но Snap има добри причини да избягва развиващите се пазари. Приложението Snapchat работи най-добре на места, които имат „клетъчни мрежи с големи зони на покритие“, коментира в документите за първичното си публично предлагане компанията. „Ето защо не очакваме бърз растеж или ангажимент от страни, в които смартфоните не са навлезли толкова“, вижда се още от документите.

Освен достъпа до мрежа, таксите за данни също трябва да са ниски, тъй като продуктите на Snap “често изискват интензивна обработка и потреблението на голям трафик на данни от нашите потребители“, посочват се още документите. Така че страните със слаб интернет и високи такси за данни не са привлекателни за Snap.

Още по темата
Устройствата също са част от проблема. Възможностите за ползването на камерата, предлагани в Snapchat, са достъпни при по-високия клас телефони. Повечето потребители на приложението използват устройства с операционна система iOS, а Snap дори „приоритизира развитието на своите продукти, така че да оперират с операционната система iOS, отколкото на смартфони с операционна система Android”. Тази идея не съответства на перспективите за растеж в развиващите се страни. Така например в Индия близо 9 от всеки 10 устройства са с Android, а iOS има едва 2% дял.

Мрачното бъдеще в Индия

И все пак да обърне гръб на Индия не е добър ход за Snap в дългосрочен план. В страната, в която 4 млн. потребители използват Snapchat, се очаква броят на интернет потребителите да се удвои от 432 млн. души в момента до 730 млн. души до 2020 г.

Макар че Индия е пазар, на който трудно се навлиза, редица американски компании упорито продължават да опитват, в това число Facebook, Amazon, Google, Apple.

Проблеми навсякъде

Пред съда Помплиано обвинява Snap за „напомпване“ на метриките за своите потребители. Той твърди, че дневно потребителите на Snapchat не са били 100 млн. души, когато компанията е обявила, че са толкова. Базата от потребители е нараснала с под 4% по това време, коментира той, докато Snap е твърдяла, че растежът е двуцифрен спрямо предходния месец.

Помплиано твърди, че темпът на завършване на регистрациите и задържането на потребителите след седем дни е бил удвоен нарочно от компанията, когато тя е обявила резултатите. Говорителят на базираната в Лос Анджелис фирма е коментирал пред Recode, че делото е „изцяло дело на недоволен бивш служител“.

Същевременно Snap се сблъсква със силна конкуренция от Instagram. Функцията Snapchat Stories, която приложението пусна през октомври 2013 г., имаше 161 млн. активни потребители дневно през февруари. По-рано този месец обаче неговото копие Instagram Stories достигна има 200 млн. потребители всеки ден, при това по-малко от година след пускането му.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Начало
Испания може да загуби 12 млрд. евро от БВП заради каталунската криза